حمل 14, 1403 11:42 Asia/Kabul

برخی دانش آموزان مکاتب هرات از کمبود معلم و کتاب های درسی در این ولایت ابراز نگرانی کردند.

به گزارش فیض احمد محمدی خبرنگار رادیو دری، این دانش آموزان با تاکید بر اینکه وضعیت اقتصادی خانواده هایشان اصلا مناسب نیست تا بتوانند کتاب و لوازم درسی را تهیه کنند، از مقام های حکومتی خواستار توجه بیشتر شده و می گویند: اگر کمبود معلم و مواد درسی در مکاتب جبران نشود سال تعلیمی جدید نیز همانند سال های قبل خواهد بود.

در همین حال موسسه ها و نهادهای خیریه در هرات برای کمک به معارف برنامه توزیع کیف، کتابچه و قلم را برای شماری از مکاتب این ولایت آغاز کردند تا دانش آموزان بتوانند با خیالی آسوده به درس و تعلیم بپردازند.

مولوی عبدالحق مسئول بنیاد خیریه حبیب یار در هرات در این باره گفت: این بنیاد 1500 بسته لوازم درسی را برای دانش آموزان نیازمند مکاتب این ولایت توزیع می کند که این روند آغاز شده است.

از سوی دیگر آموزگاران در هرات بر این باورند که لوازم درسی، معلمان مسلکی و توجه اداره معارف به وضعیت آموزش و پرورش می تواند در تربیت نسل جدید و تحصیلکرده موثر باشد.

کارشناسان در ولایت هرات اما به کمبود ساختمان مکاتب در این ولایت اشاره می کنند و می گویند: در شمار زیادی از روستاها و مراکز ولسوالی های 19 گانه هرات هنوز هم دانش آموزان در فصل سرد و روزهای گرم تابستان در فضای باز درس می خوانند.

این در حالی است که مسئولان اداره معارف ولایت هرات گفته اند: در سال جاری تعلیمی در حدود 1 میلیون دانش آموز در مقاطع مختلف در مکاتب هرات مشغول آموزش و فراگیری علم هستند.

سال جدید تعلیمی در ولایت هرات در حالی آغاز شده که تا هنوز از سوی مقام های وزارت معارف حکومت طالبان هیچ تصمیمی برای ادامه تعلیم دختران صنوف ششم تا دوازدهم گرفته نشده است.

کمبود هزاران معلم در ولایات مختلف افغانستان

کلیدواژه