حمل 18, 1403 11:09 Asia/Kabul

رهبر طالبان در پیامی مساله فلسطین را متعلق به همه امت اسلام دانست و از همه مسلمانان و دولت های اسلامی خواست تا با حمایت از فلسطینیان مظلوم، هر زودتر دست ظلم اسراییل را از غزه کوتاه کنند و به تجاوز پایان دهند.

به گزارش رادیو دری؛ ملاهبت الله آخندزاده امروز شنبه (18 حمل) در آستانه عید سعید فطر در پیام عیدانه ای، تجاوز و اشغالگری اسرائیل را به شدت محکوم کرده و افزوده است:امت اسلامی مسوولیت دارد که از داعیه فلسطینیان مظلوم حمایت کامل کند و یک صدا در محدودۀ امکانات خویش کنار فلسطینی ها بایستد.

رهبر طالبان تصریح کرد: جای تاسف است که مدعیان حقوق بشر در جهان، ظلم بر فلسطین را نظاره می‌کنند و تاکنون هیچ یک از سازمان های بین‌المللی، گام عملی برای توقف این ظلم‌ها بر نداشته و مسوولیت خویش را در قبال این اندوه بزرگ ادا نکرده است.

ملاهبت الله در بخش دیگری از پیام خود ، هدف از جنگ طالبان را تنفیذ شریعت اسلامی خوانده و اظهار کرده است: برای دستیابی به این هدف تلاش‌های مختلفی را به کار گرفته ایم؛ با تامین عدالت، حدود و تعزیرات شرعی را در مطابقت با اصول شریعت به گونه یکسان اقامه می‌کنیم، جلوی ظلم را می گیریم و از مظلوم دفاع می کنیم.

وی اظهار کرد: امارت اسلامی در چوکات شرعی خویش، با همگان روابط حسنه بر اساس احترام متقابل دارد و از دیگران نیز می خواهد که این نیت و ارادۀ نیک طالبان را به دیده شک نبیند؛ قول و تعهد ما تعهد است و از طرف های مقابل نیز توقع داریم به حریم، منافع و عزت افغانستان توجه کنند و با ما روابط نیک در پیش گیرند.

رهبر طالبان سیاست طالبان را در قبال کشورهای منطقه، سیاستی متوازن و اقتصاد محور در روشنایی دین مقدس اسلام دانست و از کشورهای منطقه خواست فرصت کنونی را برای امنیت، ثبات و پیشرفت افغانستان دریابند، بیش از پیش روابط خوب را با ما گسترش دهند و در روابط دو جانبه فضای اعتماد ایجاد کنند.

رئیس کابینه طالبان: مدعیان حقوق بشر مقابل ظلم علیه مردم فلسطین کورند

 حنفی: حملات بیرحمانه صهیونیست‌ ها به غزه خلاف اصول بشری است

کلیدواژه