حمل 28, 1403 17:11 Asia/Kabul
  • شورای علمای شیعه: اقدام ایران علیه اسراییل مایه امید ملل تحت ستم است
    شورای علمای شیعه: اقدام ایران علیه اسراییل مایه امید ملل تحت ستم است

شورای علمای شیعه افغانستان در بیانیه ای اقدام جمهوری اسلامی ایران علیه رژیم صهیونیستی را حق مشروع این کشور، گامی برای جلوگیری از بی‌ثباتی بیشتر در خاورمیانه و مایه امیدی برای ملل تحت ستم خواند.

به گزارش رادیو دری؛ شورای علمای شیعه افغانستان در این بیانیه با اشاره به جنایات رژیم صهیونیستی علیه مردم بی دفاع غزه تصریح کرد: شرارت های رژیم اسرائیل به حدی رسید که با زیر پا گذاشتن حقوق دیپلماتیک و نقض حاکمیت ملی کشورها بر خلاف قوانین نافذه بین المللی به مرکز دیپلماتیک جمهوری اسلامی ایران در سوریه حمله کرد که به منزله حمله به خاک یک کشور مستقل تلقی می‌شود.

این بیانیه به موضع انفعالی شورای امنیت ملل متحد در قبال تخلف آشکار اسرائیل از قوانین بین المللی اشاره کرده و افزوده است: این برخورد انفعالی و شرم آور موجب شد  جمهوری اسلامی ایران بر اساس ماده ۵۱ منشور ملل متحد با استفاده از "حق دفاع  مشروع از خود" در اقدام قاطعی و قوی پاسخ لازم را به اسرائیل بدهد.

شورای علمای شیعه افغانستان، اقدام جمهوری اسلامی ایران در پاسخ به حمله اسرائیل به مرکز دیپلماتیک ایران در دمشق را حق مشروع این کشور و درس عبرتی برای اسرائیل و حامیان آن دانسته و تاکید کرده است: پاسخ ایران به حمله تجاوز کارانه رژیم صهیونیستی، قدرت برتر نظامی ایران و پوشالی بودن ادعای رژیم اسرائیل مبنی بر در اختیار داشتن لایه های مختلف دفاعی را به اثبات رسانید و مایه امیدی شد برای ملل تحت ستم و گامی برای جلوگیری از نسل کشی بیشتر در غزه.

در این بیانیه با یادآوری شرارت‌های بی سابقه رژیم اسراییل در نوار غزه در 6 ماه گذشته، از شورای امنیت سازمان ملل خواسته شده است تا تمام اقدامات مناسب را برای جلوگیری از گسترش بحران و توقف قتل‌ عام مردم مظلوم غزه انجام دهد.

عبدالکبیر: اقدام ایران علیه رژیم صهیونیستی عملیات دفاعی بود

نشست نخبگان افغانستانی در حمایت از حمله نظامی ایران بر علیه رژیم صهیونیستی

کلیدواژه