کشف حدود هزار و 700 کیلوگرم مواد انفجاری در ولایت هرات در 6 ماه گذشته
(last modified 1395-10-14T08:11:24+00:00 )
جدی 14, 1395 12:41 Asia/Kabul

در 6 ماه گذشته نیروهای امنیتی در ولایت هرات موفق شدند صدها کیلوگرم مواد انفجاری را از نقاط مختلف این ولایت کشف و ضبط کنند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، بیش از 100 قبضه اسلحه  نیز در این مدت از نزد افراد غیرمسئول جمع آوری شده و از چندین انفجار در نقاط مختلف ولایت هرات جلوگیری شده‌ است.

مقام‌های محلی در هرات میگویند، در این مدت نیروهای امنیتی توانستند 410 کیلو گرم مواد منفجره را که توسط مخالفان مسلح دولت به دلیل برهم زدن اوضاع امنیتی در شهر و حومه‌ هرات کارگذاری شده بود را خنثی کنند.

«محمدآصف رحیمی» والی هرات در این باره افزود، نیروهای امنیتی به دشمنان صلح و آرامش مردم افغانستان اجازه‌ فعالیت را نمی‌دهند و بر اثر سعی و تلاش آنان در مدت 6 ماه نخست سال جاری ده‌ها تن از کسانیکه اخلال امنیت میکردند نیز دستگیر شدند.

وی اظهار داشت در این مدت 17 تن از تفنگداران مخالف دولت به روند صلح پیوستند.

رحیمی با اشاره بر اینکه تمامی برنامه‌های تروریستی که در افغانستان انجام می‌شود از بیرون مرزهای این کشور سازماندهی میگردد، افزود، در برابر این دسیسه‌ها پلیس ولایت هرات آموزش‌های لازم را دیده و نخواهند گذاشت تا امنیت در بخش‌های مختلف هرات برهم بخورد.

والی هرات اضافه کرد، در 6 ماه گذشته پلیس مبارزه با مواد مخدر یک هزار و710 کیلو گرام انواع مواد مخدر را کشف و ضبط کرده‌ است.

رحیمی تصریح کرد، پلیس مبارزه با جرایم جنایی نیز در این مدت یک هزار و 223 واقعه‌ جرمی را بررسی کرده که به اتهام انجام آن 2 هزار و133 نفر بازداشت شده اند.

در همین حال ژنرال «نجیب امان» رییس مبارزه با تروریسم  وزارت داخله‌ افغانستان گفته است در زمستان امسال برنامه‌های مشخصی در زمینه‌ی کاهش جرایم جنایی روی دست گرفته خواهد شد.

وی تاکید کرد: باید مردم و شهروندان افغانستان در فضای امن زندگی کنند و کسی حق ندارد آرامش آنان را بر هم بزند.

با این حال «مهدی حدید» مسئول کمیته‌ی امنیتی شورای ولایتی هرات تاکید دارد نیاز است تا به دلیل کاهش آمار جرایم جنایی در هرات مردم این ولایت با نیروهای پلیس همکاری مستقیم داشته باشند.

با این همه مسئولان امنیتی در این ولایت گفته‌اند در 6 ماه اخیر و در نبردهای نیروهای امنیتی با طالبان بر علاوه‌ی کشته شدن 17 تن از مخالفان مسلح دولت در ولسوالی‌های شیندند، کرخ، گذره و کهسان، 20 حلقه مین نیز کشف و خنثی شده‌ است.

جزئیات این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.