جدی 14, 1395 15:26 Asia/Kabul

صدها تن از مردم ولایت هرات صبح امروز با تجمع در مقابل ساختمان ولایت هرات، به ترور علما و حمله بر مساجد واکنش نشان دادند.

به گزارش خبرنگار رادیو دری، مردم ولایت هرات ضمن سر دادن شعارهای "مرگ بر منافق و مرگ بر تروریست"  از دولت خواستند که به صورت واقعی عاملان این قضایا را مورد پیگرد و بازداشت قرار دهد.
حجت اسلام احمدعلی جبرئیلی، امام جمعه مسجد جامع صادقیه در هرات  در این همایش گفت: باوجود اینکه دشمنان اسلام با هدف ایجاد نفاق و اختلاف میان شیعه و سنی دست به اَعمال تروریستی و خونبار می‌زنند اما مردم مسلمان افغانستان و به خصوص مردم هرات دارای درک و آگاهی بالایی می‌باشند و این برنامه‌های سو دشمن را بخوبی می شناسند.
از سویی دیگر «مهدی حدید»، عضو شورای ولایتی هرات در این گردهمایی اعتراضی گفت: مردم هرات تاکنون تا حد بالایی خویشتن‌داری کرده و می‌دانند که این چنین رویدادها، نمی‌تواند باعث شکاف میان اقشار مختلف مردم شود.
وی تاکید کرد: شیعیان و اهل سنت برادران یکدیگر هستند و حلقات تروریستی- تکفیری، دشمن مشترک این برادری می‌باشند.
مولوی«سیداحمد آخندزاده» رییس شورای اخوت اسلامی نیز در سخنانی از مردم خواست تا چهره‌ی واقعی دشمنان اسلام را بشناسند وی  تاکید کرد ملت مسلمان افغانستان اعم از شیعه و سنی یک عمر در کنار هم برادرگونه زندگی کرده و خوب می‌دانند که باید در کنار هم باشند تا دشمنان نتوانند در بین آنان رخنه کرده ونقشه های شومشان را اجرایی کنند.

در همین حال «محمد آصف رحیمی»  والی هرات رویدادهای تروریستی اخیر را گروه‌های تکفیری و نفاق اندازی دانست که در تمام جهان اقدام به کشتار بی‌رحمانه‌ی مردم می کنند.
رحیمی با بیان اینکه نیروهای امنیتی این ولایت موفق شدند تعدادی از افراد وابسته به حلقات تروریستی در هرات را دستگیرکنند، گفت: نیروهای امنیتی به صورت شبانه روزی در حال کار هستند تا عاملان اصلی و طراحان حملات تروریستی اخیر را نیز بازداشت کنند.
والی هرات تصریح کرد:بادرنظرداشت اینکه هدف دشمنان اسلام ایجاد تفرقه در میان امت اسلامی است، مردم با حفظ وحدت و همبستگی خود نگذارند که این نقشه‌های شوم آنان عملی شود.
 جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی از هرات موجود است.

Image Caption

 

 

کلیدواژه