ثور 15, 1403 13:51 Asia/Kabul

مراسم عزاداری شهادت حضرت امام صادق (ع) صبح امروز (15 ثور/ اردیبهشت) با حضور صدها تن از مهاجران افغانستانی و مسوولان دولتی جمهوری اسلامی ایران در حسینیه هراتی های شهر مشهد برگزار شد.

به گزارش غزل حسین زاده خبرنگار رادیو دری، در این مراسم اصغر بلوکیان مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران، حسین شرافتی مدیرکل امور اتباع و مهاجران خراسان رضوی نیز حضور داشتند.

اصغر بلوکیان در این مراسم ضمن تسلیت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع)، به وضعیت فلسطین  اشاره کرد و گفت: جمهوری اسلامی همواره حامی مظلومان بوده و حمایت از ملت فلسطین نیز در همین راستاست.

اصغر بلوکیان، فلسطین را  موضوع اول جهان اسلام و حتی کشورهای غیر اسلامی دانست و افزود: جنبش‌های دانشجویی در جهان ثابت کردند که فلسطین موضوع اول جهان شده است.

او در ادامه به بحث افغانستان هراسی و ایران هراسی اشاره کرد و گفت: دشمنان می خواهند میان دو ملت تفرقه ایجاد  کنند و مانع وحدت و همدلی دو ملت همزبان شوند.

مدیر کل امور اتباع و مهاجران خارجی سازمان ملی مهاجرت جمهوری اسلامی ایران خطاب به حاکمیت فعلی افغانستان گفت: باید زمینه ای فراهم شود که مردم افغانستان به کشورهای دیگر مهاجرت نکنند و در آن کشور شرایط امنی فراهم شود که مهاجران هم به وطن خود برگردند.

اجتماع عزاداری مهاجرین افغانستانی مقیم مشهدمقدس به مناسبت سالروز شهادت امام صادق(ع)

مراسم گرامیداشت سالروز شهادت امام جعفر صادق (ع) در کابل

کلیدواژه