ثور 17, 1403 10:30 Asia/Kabul
  • درخواست طالبان از سازمان بهداشت جهانی برای تصدی کرسی افغانستان در این سازمان
    درخواست طالبان از سازمان بهداشت جهانی برای تصدی کرسی افغانستان در این سازمان

عبدالسلام حنفی معین اداری حکومت طالبان از سازمان بهداشت جهانی خواست تا کرسی افغانستان در این سازمان در اختیار نماینده حکومت طالبان قرار گیرد.

به گزارش رادیو دری؛ حنفی در دیدار با حنان حسن بلخی رئیس منطقه‌ مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی در کابل با اشاره به خسارات سیلاب های اخیر در افغانستان ابراز امیدواری کرد: نهادهای بین‌المللی برای جبران این خسارات و رسیدگی به مردم آسیب دیده با حکومت طالبان همکاری کنند.

او همچنین با اشاره به مدیریت صحیح طالبان در مساله اخراج اجباری بیش از یک میلیون مهاجر افغانستانی از پاکستان، از همکاری کمیساریای سازمان ملل متحد در امور پناهندگان و سازمان بین‌المللی مهاجرت در این زمینه قدردانی کرد.

معین اداری حکومت طالبان همچنین همکاری سازمان صحی جهان را در زمینه تأمین واکسن، فعال‌سازی آزمایشگاه‌های تشخیص پولیو، ایجاد مراکز مجهز برای درمان بیماری سرطان و کلینیک‌های صحی در مناطق دور دست کشور، کمک به درمان سوءتغذیه کودکان، تامین آب آشامیدنی صحی، آموزش متخصصان و تجهیز شفاخانه ها را خواستار شد.

رئیس منطقه‌ای مدیترانه شرقی سازمان بهداشت جهانی نیز در این نشست گفت: سازمان صحی جهان در مشارکت با نهادهای بین‌المللی و اتحادیه اروپا طرحی سه ساله را برای ایجاد مراکز صحی در افغانستان اجرا می‌کند.

حنان حسن بلخی با بیان اینکه مساله صحت در این سازمان، موضوعی غیرسیاسی است تصریح کرد: مردم افغانستان شایسته دسترسی به خدمات بهتری در زمینه های مختلف از جمله صحت هستند.

قلندر عباد: ابتلا به فلج اطفال در افغانستان کاهش یافته است

تاکید حنفی بر کمک سازمان جهانی بهداشت بر ریشه‌کن کردن بیماری فلج اطفال در افغانستان

کمک سازمان بهداشت جهانی به 25 شفاخانه در افغانستان

کلیدواژه