ثور 17, 1403 13:44 Asia/Kabul
  • برگزاری نمایشگاه های قرآنی در افغانستان باعث اتحاد و همدلی بیشتر مردم این کشور می شود

رئیس بنیاد فرهنگی پیامبر اعظم (ص) در کابل گفت: برگزاری نمایشگاه های قرآنی و فعالیت های فرهنگی در افغانستان باعث اتحاد، انسجام و همدلی بیشتر مردم این کشور می شود.

داکتر سید حسین هادی در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری با اشاره به برگزاری نخستین نمایشگاه بزرگ ملی قرآنی در کابل با شعار "جامعه افغانستانی، تربیت قرآنی" اظهار کرد: جای نمایشگاه ها و فعالیت هایی که بتواند مردم افغانستان را زیر یک سقف جمع و قلوب آنان را به هم نزدیک کند و منجر به اتحاد و همدلی بیشتر مردم شود، خالی است، برگزاری این نمایشگاه در کابل می تواند مقدمه ای برای همکاری نهادهای مختلف برای گسترش چنین فعالیت هایی باشد.

وی با بیان اینکه بنیاد پیامبر اعظم (ص) اقدامات و برنامه های مشخصی برای تحکیم وحدت و اخوت اسلامی و ایجاد انگیزه و رشد فکری در جامعه انجام داده، افزود: این برنامه ها و نمایشگاه ها بر همدلی و همدیگرپذیری بیشتر مردم تاثیرگذار است و برای برگزاری چنین برنامه هایی در ولایت های دیگر و در مقاطع زمانی مختلف در طول سال ایجاد انگیزه می کند.           

هادی با یاد آوری اینکه در این نمایشگاه که در قصر دارالامان کابل برگزار شد، بیست و پنج غرفه از نهادهای مختلف فرهنگی و دانشگاهی حضور داشتند، عنوان کرد: نمایشگاه مورد استقبال گرم شهروندان کابل و حتی شهروندان دیگر شهرها که به کابل آمده اند، قرار گرفت.

این فعال فرهنگی افغان بیان کرد: نهادهای حاکمیت مانند آکادمی علوم، وزارت اطلاعات و فرهنگ و برخی دیگر از وزارتخانه ها در این نمایشگاه غرفه دارند و مردم با محوریت قرآن کریم در آن دور هم جمع می شوند، در ساعاتی از روز هم مراسم قرآنی برگزار می شود، از قاریان بین المللی و افغانستانی هم دعوت شده که به قرآن کریم می پردازند.

وی اضافه کرد: در روز ابتدایی برگزاری نمایشگاه، مهمانانی از جمهوری اسلامی ایران، ترکیه و برخی کشورهای دیگر حضور داشتند، در طول برگزاری نمایشگاه هم تعدادی از قاریان بین المللی ایرانی مانند احمد ابوالقاسمی حضور دارند و قاریان بین المللی از افغانستان نیز حضور پیدا کرده اند.

گفتنی است نمایشگاه بزرگ ملی قرآنی در کابل از روز هشتم ثور (اردیبهشت) آغاز به کار کرده و تا روز هجدهم ثور ادامه خواهد یافت.

 

کلیدواژه