ثور 25, 1403 12:36 Asia/Kabul
  • قدردانی طالبان از ایران/ ایران نخستین کشوری است که در سختی‌ها یاری میرساند
    قدردانی طالبان از ایران/ ایران نخستین کشوری است که در سختی‌ها یاری میرساند

معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات اظهار داشت، ایران در زمان سیل در افغانستان نخستین کشوری بود که برای کمک اعلام آمادگی کرد.

به گزارش رادیو دری، «رحمت‌اله فیضان» معاون نمایندگی وزارت خارجه طالبان در هرات در حساب کاربری خود در شبکه اجتماعی "ایکس" ضمن قداردانی از کمک‌های جمهوری اسلامی ایران به مناطق سیل زده افغانستان گفت: ایران اولین کشوری بود که تیم‌های نجات را به هرات اعزام کرد.

قدردانی طالبان از ایران/ ایران نخستین کشوری است که در سختی‌ها یاری میرساند

وی افزود: اکنون پس از وقوع سیل در مناطق شمال کشور هم اولین صدای کمک از دهان همسایه ما بلند گردید. امیدوارم روابط دوستانه ایران و افغانستان بیش از پیش تقویت گردد.

«حسن کاظمی قمی» نماینده ویژه رئیس‌جمهوری در امور افغانستان هم روز گذشته در شبکه "ایکس" با ابراز تأسف و تأثر عمیق دولت و ملت ایران از وقوع سیل در شهرها و روستاهای مختلف افغانستان خصوصا در مناطق شمالی این کشور که موجب جانباختن و مصدوم شدن جمع زیادی از ملت شریف افغانستان و تخریب برخی منازل و خسارات مادی شد، گفت: ایران آماده است بنا به درخواست مقامات افغانستان نیروهای امدادی، تیم‌های پزشکی و اقلام کمکی لازم از طریق هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) در اسرع وقت به مناطق آسیب دیده اعزام و ارسال کند.

براثر جاری شدن سیل در افغانستان، بیش از 300 نفر کشته شده و هزاران خانه آسیب دیده یا ویران شده‌اند.

 

کلیدواژه