ثور 29, 1403 09:03 Asia/Kabul

وزارت خارجه حکومت طالبان به نمایندگی از حکومت و مردم افغانستان از همدردی و مساعدت جمهوری اسلامی ایران و کشورهای جهان به سیلاب زدگان اخیر تشکر و قدردانی نمود.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، وزارت خارجه حکومت طالبان با اشاره به سیلاب های اخیر در افغانستان که صدها تن کشته و زخمی و هزاران خانه ویران شد، از کشورهای منطقه و جهان و همچنان سازمان های بین المللی تشکر و قدردانی نمودند.

ضیا احمد تکل معاون سخنگوی وزارت خارجه حکومت طالبان از جمهوری اسلامی ایران، قطر، امارات متحده عربی، عربستان سعودی، کویت، پاکستان، ترکیه، هند، روسیه، چین، ازیکستان، آذربایجان، ژاپن، مصر، افریقای جنوبی، امریکا، سازمان ملل متحد، سازمان همکاری اسلامی و اتحادیه اروپا نام می برد که ابراز همدردی و غم شریکی نمودند.

وزارت خارجه حکومت طالبان همکاری کشورها در هنگام مصیبت با یکدیگر را احساس مشترک اسلامی و انسانی دانسته، از همدردی ایران و کشورهای جهان با مردم افغانستان تقدیر و تشکر نمود.

گفتنی است که براثر جاری شدن سیل در شماری از ولایات افغانستان تلفات سنگین جانی و مالی بوجود آمده و خانواده ها را داغدار نموده است، اما روند کمک رسانی از سوی  مردم در داخل کشور جریان دارد.

طالبان از کمک های کشورهای منطقه به زلزله زدگان افغانستان قدردانی کرد

کلیدواژه