ثور 31, 1403 18:41 Asia/Kabul
  • پیام‌های تسلیت سیاف، محقق و پدرام به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش
    پیام‌های تسلیت سیاف، محقق و پدرام به مناسبت شهادت رئیس جمهور ایران و همراهانش

پیام‌های تسلیت و همدردی شخصیت‌های سیاسی و چهره های شناخته شده افغانستان برای دولت و ملت ایران ادامه دارد.

به گزارش رادیو دری، محمد محقق رهبر حزب وحدت اسلامی مردم افغانستان در پیامی به مناسبت شهادت سیدابراهیم رئیسی رئیس جمهوری اسلامی ایران و همراهانش نوشت: مراتب تسلیت و همدردی عمیق خود و مردم هوادار خویش را در پیوند با این رویداد فاجعه‌بار، به مقام معظم رهبری، دولت و ملت کشور برادر، دوست و همسایه جمهوری اسلامی ایران اظهار داشته و برای ایران اسلامی ثبات و اقتدار روزافزون آرزو می‌نماید.

محقق افزود: مردم افغانستان و ایران در طول تاریخ مشترک، در شادی و اندوه همدیگر شریک بوده‌اند و بدون تردید، این رویداد اندوهبار، تنها به ملت ایران منحصر نمانده و مردم افغانستان نیز از آن به شدت متاثر و متالم شده‌اند.

عبداللطیف پدرام دبیرکل حزب کنگره ملی افغانستان نیز در پیامی نوشت: فقید آیت‌الله رئیسی در دوره نه چندان طولانی مسئولیت عظیم خود، برای شکوفایی ایران و همبستگی مردمان منطقه ما کوشش عظیم نمود و در سطح جهانی از حقوق حقه‌ مردم فلسطین، دفاع کرد و با شجاعت جنایات رژیم صهیونیستی و مدافعان آمریکایی آن را در نوار غزه محکوم نمود.

پدرام افزود: سخنرانی شیوا، عمیق و شجاعانه امیرحسین‌عبداللهیان در شورای امنیت سازمان ملل‌ متحد در دفاع از حقوق مردم فلسطین به ویژه مردمان نوار غزه چونان صفحه‌ درخشان در کارنامه دولت آیت‌الله ریسی ثبت تاریخ گردیده است.

وی ادامه داد: دولت و ملت بزرگ ایران به برکت تجارب سیاسی غنی خود، فرهنگ و معنویت پربار از مشکلات زیادی عبور کرده است و بدون شک این غم و اندوه بزرگ را نیز به نیروی مقاومت و مجاهدت علیه دشمنان ایران تبدیل خواهد کرد.

عبدالرب رسول سیاف از رهبران ارشد جهادی افغانستان نیز در پیامی نوشت: حادثه دردناک و المناک سقوط بالگرد رئیس جمهور جمهوری اسلامی ایران  که در اثر آن خود رئیس جمهور و همراهانشان جان‌های شیرین خود را به جان آفرین سپردند باعث تاثر عمیق و اندوه شدید ما گردیده. انا لله وانا الیه راجعون.

وی افزود: ما در حالیکه دعا می‌کنیم خداوند کریم و رحیم همه‌شان را در آغوش رحمت خود قرار دهد و به خانواده‌های سوگوار و همه بازماندگانشان و به حکومت و ملت بزرگ کشور همسایه و دوست و برادر ما ایران صبر جمیل و اجر عظیم ارزانی فرماید، از بارگاه باجلال و باعظمتش عاجزانه مسألت می‌داریم ایران عزیز را از تکرار چنین حوادث جانکاه و امثال آن در امن و پناه خود نگهدارد.

سیاف تأکید کرد در این غم و اندوه خود را با برادران ایرانی شریک و سوگوار می‌داند.

پیام‌های تسلیت مقامات و شخصیت‌های بین‌المللی به دولت و ملت ایران ادامه دارد

کلیدواژه