جوزا 08, 1403 17:32 Asia/Kabul
  • لاوروف: حذف طالبان از گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌هاست
    لاوروف: حذف طالبان از گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌هاست

وزیر خارجه روسیه می گوید: طالبان، قدرت واقعی افغانستان است و بررسی حذف آنان از فهرست گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌های میدانی است.

به گزارش رادیو دری؛ «سرگئی لاوروف» با اشاره به تعامل دیگر کشورها با طالبان افزود: نه ما و نه چین هرگز سفارت خود را در افغانستان نبسته‌ایم، سفیر افغانستان در کنار دیگر سفیران، اعتبارنامه خود را به رئیس‌جمهوری چین سپرد؛ اخیراً قزاقستان نیز نام طالبان را از فهرست ممنوعه حذف کرده است و ما نیز همین تصمیم را داریم.

وی تصریح کرد: مساله اصلی این است که طالبان، قدرت واقعی است و ما و مهم‌تر از همه، متحدان ما در آسیای مرکزی در برابر افغانستان بی‌تفاوت نیستیم.

«ضمیر کابلوف» نماینده ویژه پوتین در امور افغانستان روز گذشته در یک نشست خبری گفت که وزارت دادگستری و وزارت امور خارجه روسیه به مقامات کرملین پیشنهاد داده‌اند تا طالبان را از فهرست سازمان‌های ممنوعه در این کشور حذف کند.

این تصمیم روسیه و اظهارات نماینده ویژه این کشور در امور افغانستان برای حذف نام طالبان از فهرست گروههای تروریستی در شرایطی گرفته شده است که ضمیر کابلوف در ماه جدی سال 1402 گفته بود: دولت مسکو به تصمیم قزاقستان در حذف طالبان از فهرست گروه‌های تروریستی احترام می گذارد، اما خود چنین کاری نمی کند.

ضمیر کابلوف تصریح کرده بود که طالبان تغییر نکرده‌اند و روسیه در مورد حذف آنها از فهرست گروه‌های تروریستی مذاکره نمی‌کند.

قزاقستان طالبان را از فهرست گروههای تروریستی خارج کرد

روسیه نام طالبان را از فهرست "گروه‌های تروریستی" حذف نمی‌کند

حذف نام طالبان از فهرست سازمان‌های تروریستی روسیه منتظر امضای پوتین

کلیدواژه