جوزا 09, 1403 14:54 Asia/Kabul

شماری از جوانان تحصیل کرده در ولایت قندوز با طراحی و ساخت یک نرم افزار مالی، زمینه کار را برای ده‌ها نفر مساعد ساخته است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، این جوانان که ابتکار به خرج داده و یک نرم افزار جدید ساخته اند می‌گویند با این اختراع جدا از ایجاد شغل برای ۵۰ تن از جوان آموزش دیده، سهولت‌های ممکن را برای صرافان در داخل و بیرون از کشور نیز مساعد ساخته اند.

عبدالرحمن پوپل طراح این نرم‌افزار که خود دانش‌آموخته دانشکده اقتصاد از دانشگاه بلخ است می‌گوید: با درک این اینکه سیستم ارسال پول برای صرافان از یک نقطه به نقطه دیگر مغلق و پیچیده بود اقدام به ساخت این نرم‌افزار کردیم.

او که نرم‌افزار را در مدت سه سال ساخته می‌افزاید که با طرح و ایجاد این نرم افزار، سیستم سنتی صرافی را به عصری تغییر داده است.

انجینیر/مهندس نیک‌محمد نوری یکی دیگر از طراحان این نرم‌افزار نیز می‌گوید با ایجاد این برنامه سهولت‌های خوبی را در سیستم اقتصادی آورده اند.

به گفته آقای نوری، ساده سازی کار صرافان و ارسال پول از یک نقطه به نقطه دیگر نتیجه تلاش چند ساله آنان است و آنها تلاش می‌کنند تا با استفاده از این فرصت زمینه کار را برای صدها تن مساعد بسازند.

شماری از جوانان که اکنون با استفاده از این نرم‌افزار مشغول کارند از حکومت می‌خواهند افراد خلاق را حمایت کند و زمینه اختراعات بیشتر را برای آنان مساعد سازد.

برخی از صرافان در کندز می‌گویند: استفاده از این نرم‌افزار شیوه ارسال پول و تصفیه حساب را ساده ساخته است.

به گفته این صرافان ارسال فوری پول از یک نقطه به نقطه دیگر از مزایای این نرم‌افزار است و آنان از کاربرد نرم افزار جدید راضی هستند.

انتقال سریع پول، ثبت شهرت مراجعین و تصفیه حساب فوری و مطمئن از ویژگی‌های این نرم‌افزار است و سازندگان آن می گویند دو نرم‌افزار دیگر را نیز زیر کار دارند که به زودی از آن نیز رونمایی خواهند کرد.

تولید آبمیوه از میوه‌های خشک؛ ابتکار جوان تخاری