جوزا 12, 1403 16:06 Asia/Kabul
  • وزیر دفاع روسیه: افغانستان منبع اصلی بی ثباتی در منطقه است
    وزیر دفاع روسیه: افغانستان منبع اصلی بی ثباتی در منطقه است

وزیر دفاع روسیه گفت: بسیاری از گروه‌های افراطی توانسته‌اند در افغانستان برای خود جای پا باز کنند و این کشور، همچنان  منبع اصلی بی‌ثباتی در منطقه است.

به گزارش رادیو دری؛ آندری بلوسف در اجلاس شورای وزیران دفاع پیمان امنیت  جمعی در آلماتی قزاقستان درباره افزایش فعالیت گروه‌های تروریستی در خاک افغانستان و خطر آن برای  کشورهای آسیای مرکزی هشدار داد.

وی اظهار کرد: با توجه به وضعیت افغانستان، لازم است مرزهای این کشور با تاجیکستان تقویت و تدابیری برای تثبیت اوضاع در منطقه اندیشیده شود.

این اظهارات وزیر دفاع روسیه در شرایطی مطرح شده است که مقامات بلند پایه روس، هفته گذشته بر درک واقعیت وجودی طالبان در افغانستان تاکید کرده و از عزم خود برای ارتقای روابط با حکومت سرپرست افغانستان خبر داده بودند.

از سوی دیگر، ولادیمیر کولیشوف رئیس خدمات مرزی امنیت فدرال روسیه نیز پیش از این از برنامه هدفمند سازمان پیمان امنیت جمعی برای تقویت مرز تاجیکستان و افغانستان خبر داده و گفته بود که نیروهای مرزی تاجیکستان در مرز با افغانستان به جنگ افزارهای مدرن و ابزارهای فنی نگهبانی از مرز تجهیز خواهند شد.

همچنین مقامات تاجیکستان از ۱۷ ماه مه اقدامات امنیتی مرزی را در مناطق هم مرز با افغانستان تشدید کرده‌اند.

برخی گزارش ها حاکی است مقامات دوشنبه قصد دارند برای جلوگیری از عبور غیرقانونی از مرز، نظارت بر اسناد سفر را افزایش دهند.

لاوروف: حذف طالبان از گروه‌های ممنوعه بر اساس درک واقعیت‌هاست

تجهیزات جنگی نظامیان تاجیکستان در مرز با افغانستان به روز می‌شود

کلیدواژه