جوزا 22, 1403 16:56 Asia/Kabul
  • وزرای خارجه بریکس: طالبان، جامعه جهانی را از امنیت خاک افغانستان مطمئن کند

وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در بیانیه ای از طالبان خواستند در مسیر مبارزه با تروریسم، اقدامات قابل مشاهده و قابل تأییدی صورت دهند تا  جامعه جهانی درباره امنیت خاک افغانستان به اطمینان برسد.

به گزارش رادیو دری؛  وزرای خارجه کشورهای عضو بریکس در پایان نشست خود در نیژنی نووگورود روسیه در بیانیه ای بر اقدامات قابل مشاهده و قابل تایید طالبان برای مبارزه با تروریسم تاکید و تصریح کردند: طالبان باید از طریق چنین اقداماتی اطمینان ایجاد کند که تروریست ها از خاک افغانستان استفاده نمی کنند.

در این بیانیه همچنین با تاکید بر ضرورت حل‌وفصل فوری و مسالمت‌آمیز بحران افغانستان با هدف تقویت امنیت و ثبات منطقه آمده است:  کشورهای عضو بریکس از افغانستان مستقل، متحد و صلح‌آمیز عاری از تروریسم، جنگ و مواد مخدر حمایت می‌کنند.

ضرورت ارائه کمک‌های بشردوستانه فوری و بدون وقفه به مردم افغانستان و حفظ حقوق اساسی تمام شهروندان این کشور از جمله زنان، دختران و اقوام مختلف از دیگر محورهای مورد تاکید بیانیه وزرای خارجه بریکس است.

در این بیانیه همچنین از نقش اولیه و مؤثر ابتکارات منطقه‌ای و نشست‌های کشورهای همسایه‌ افغانستان برای تسهیل در حل‌وفصل مسایل این کشور حمایت و استقبال شده‌است.

 نشست وزرای امور خارجه کشورهای عضو گروه بریکس روز گذشته در نیژنی نووگراد روسیه آغاز شد.

ایران، عربستان سعودی، امارات متحده عربی، مصر و اتیوپی، برزیل، روسیه، هند، افریقای جنوبی و چین از اعضای بریکس هستند.

ایران عضو دائم گروه "بریکس" شد

طالبان: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه کشورهای منطقه و جهان نیست

طالبان: خاک افغانستان امن است

 

کلیدواژه