سرطان 23, 1403 17:38 Asia/Kabul
  • مجاهد: گزارش شورای امنیت درباره افغانستان غلط و تبلیغاتی است
    مجاهد: گزارش شورای امنیت درباره افغانستان غلط و تبلیغاتی است

سخنگوی حکومت سرپرست افغانستان گزارش تازه شورای امنیت در مورد تهدید داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان را غلط و تبلیغاتی خوانده و گفته است که طالبان به هیچ گروه تروریستی اجازه فعالیت نمی دهد.

به گزارش رادیو دری؛ ذبیح‌الله مجاهد در یک فایل صوتی که شبکه طلوع نیوز آن را منتشر کرده، به گزارش تازه شورای امنیت در مورد تهدید داعش و دیگر گروه‌های تروریستی از خاک افغانستان واکنش نشان داده و افزوده است: تهدید داعش در افغانستان کاهش یافته و مبارزه دقیقی با این گروه صورت گرفته است که مسأله را همه می‌دانند و می‌بینند.

مجاهد همچنین حضور دیگر گروه‌های تروریستی را در افغانستان انکار کرده و مدعی شده است که این اطلاعات، غلط و تبلیغات است و به نفع هیچ گروهی نیست.

وی تاکید کرده است: حکومت سرپرست افغانستان  براساس استراتژی(راهبرد) خود اجازه نمی‌دهد از خاک این کشور علیه گروه دیگری استفاده شود؛ در این زمینه هیچ نگرانی وجود ندارد و ما به گروه‌های تروریستی اجازه فعالیت نمی‌دهیم.

این در حالی است که شورای امنیت سازمان ملل در گزارش تازه خود، افغانستان را پناهگاه امن گروه‌های تروریستی خوانده و طالبان را متهم کرده است که از خود در برابر این گروه‌ها انعطاف نشان داده  و بستر نفوذ تروریسم را به کشورهای همسایه فراهم کرده اند.

این گزارش می افزاید: ناتوانی طالبان منجر به قوی شدن گروه‌هایی چون القاعده و داعش در افغانستان شده است؛ به نحوی که داعش به دنبال افزایش حملات خود به کشورهای آسیای مرکزی بوده و در نهادهای امنیتی طالبان نفوذ کرده است.

وزرای خارجه بریکس: طالبان، جامعه جهانی را از امنیت خاک افغانستان مطمئن کند

طالبان: از خاک افغانستان هیچ تهدیدی متوجه کشورهای منطقه و جهان نیست

طالبان: خاک افغانستان امن است

کلیدواژه