تأکید سخنرانان عاشورا در کابل بر ضرورت حفظ اخوت اسلامی به عنوان هدف قیام حسینی
(last modified 1403-04-26T11:46:12+00:00 )
سرطان 26, 1403 16:16 Asia/Kabul

سخنرانان مراسم عاشورا در کابل بر ضرورت حفظ اخوت و برادری در امت اسلامی به عنوان یکی از اهداف قیام امام حسین (ع) تأکید کردند.

به گزارش ذبیح الله قریشی خبرنگار رادیو دری، امروز در مراسم بزرگداشت از قیام عاشورا در کابل، یکی از اهداف نهضت امام حسین (ع) و مراسم محرم و عاشورا ایجاد اخوت و برادری بین امت اسلامی دانسته شده و جلال و عظمت امت به این وحدت گره زده شد.

حجت الاسلام والمسلمین نعمت الله غفاری نماینده پیشن مردم در مجلس سابق افغانستان در مسجد و حوزه علمیه خاتم النبیین در کابل، به دلایل ماندگاری عاشورا پرداخته گفت: این رویداد در طول ۱۴ قرن که از آن سپری می شود گرچه گاه گاهی به موانع برخورده اما در سرتاسر جهان، باشکوه و با عظمت بی‌نظیر برگزار می شود.

غفاری به اهداف و انگیزه‌های قیام عاشورا پرداخت و گفت: ما با برگزاری این جلسات با پیامبر بزرگوار اسلام اظهار همدری و غم‌شریکی می کنیم زیرا اولین کسی که به امام حسین گریست جدش رسول الله (ص) بود و ما خود را در این غم با رسول الله شریک می دانیم.

وی ایجاد وحدت و برادری اسلامی را یکی دیگر از اهداف برگزاری مراسم خواند و در پایان سخنانش برای تامین امنیت مراسم عاشورا از نیروهای امنیتی قدردانی کرد.

همچنان در مدرسه و مسجد قلعه فتح از عاشورای حسینی بزرگداشت به عمل آمد.

خانم محمدی به ضرورت وحدت بین امت اسلامی اشاره نموده تاکید کرد که محرم و عاشورا تنها متعلق به تشیع نیست بلکه به همه امت اسلامی تعلق دارد.

وی افزود: وحدت بین تشیع و تسنن نه تنها ممکن است بلکه وظیفه و مسؤولیت همه است که در ایجاد و پاسداری آن تلاش شود.

خانم محمدی تاکید کرد: کسانی که تفرقه ایجاد می کنند نه شیعه هستند و نه سنی، بلکه دشمن هردو هستند و امت باید دشمنان خود را بشناسند.

همچنان در این مراسم مداحان اهل بیت در سوگ سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین نوحه های جانسوز سردادند و حاضرین محفل اشک ماتم ریختند.

برگزاری مراسم عاشورای حسینی در کابل

کلیدواژه