قدردانی از علما، مسوولان حکومتی و خبرنگاران خادم امام حسین (ع) در بلخ
(last modified 1403-06-22T12:57:53+00:00 )
سنبله 22, 1403 17:27 Asia/Kabul
  • قدردانی از علما، مسوولان حکومتی و خبرنگاران خادم امام حسین (ع) در بلخ
    قدردانی از علما، مسوولان حکومتی و خبرنگاران خادم امام حسین (ع) در بلخ

دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در ولایت بلخ در مراسمی از شماری از علما، مسئولان حکومتی و خبرنگاران این ولایت به عنوان خادمین امام حسین (ع) قدردانی کرد.

به گزارش رادیو دری، سیدسجاد موسوی مسئول دفتر مرکز فعالیت های فرهنگی اجتماعی تبیان در ولایت بلخ گفت شخصیت های حقیقی و حقوقی که در دستگاه امام حسین (ع) زحمت می کشند و بی دریغ برای ترویج شعایر الهی تلاش می کنند لایق تمجید و تقدیر هستند.

وی افزود: شرایط برای خداباوران، پیروان پیامبر اسلام (ص) و اهل بیت عصمت و طهارت (ع) بسیار دشوار شده و هجمه های گوناگون علیه آنان است، از همین رو ترویج کنندگان شعایر الهی و مکتب انسان ساز امام حسین (ع) قابل تقدیر هستند.

حجت الاسلام والمسلمین سیدحیدر هاشمی نماینده حضرت آیت الله العظمی سیستانی در افغانستان نیز گفت مراسم عزاداری امام حسین (ع) در سال جاری طی بیست سال گذشته بی‌نظیر و پرشور بود چون مردم اعم از شیعه و سنی از نهضت عاشورا فهم عمیق پیدا کردند و فورا با سخنران مجالس عزاداری نواده پیامبر (ص) ارتباط می گیرند و همراه می شوند.

وی از همکاری حکومت طالبان در امر برپایی مراسم عزاداری امام حسین (ع) در افغانستان تقدیر و تشکر نمود.

همچنین حجت‌الاسلام والمسلمین حسینعلی بیانی رییس شورای علمای شیعه ولایت بلخ خواستار همکاری بیشتر حکومت طالبان با اهل تشیع شد و گفت: مراسم عزاداری امام حسین (ع) با کم لطفی برخی مسئولان حکومتی ولایت بلخ گذشت اما ما از تامین امنیت راضی بودیم و هستیم و شکایتی نداریم.

محمدعیسی وثیق سخنگوی پولیس ولایت بلخ هم در این مراسم تأکید کرد تامین امنیت در هر زمان به خصوص در ایام مراسم عزاداری امام حسین (ع) فریضه نیروهای امنیتی است و در امر اجرای وظایف نیروهای امنیتی، شیعه و سنی فرق ندارند.

تدابیر امنیتی پلیس طالبان در ولایات افغانستان در ایام محرم

کلیدواژه