سرطان 28, 1403 11:53 Asia/Kabul

قرار است با زه کشی و اصلاح هزاران جریب زمین زراعتی در ولایت تخار سطح حاصلات افزایش یابد.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، وزارت زراعت، آبیاری و مالداری حکومت طالبان در ادامه همکاری با دهاقین کشور، اکنون حدود ۱۷ میلیون افغانی را در بخش زه کشی و هموار کاری زمین‌های کم حاصل در ولایت تخار اختصاص داده و قرار است با این هزینه هزاران جریب زمین در ۸ ولسوالی این ولایت زه کشی و هموارکاری گردد تا سطح حاصلات در آن افزایش یابد.

شیر محمد حاتمی رئیس بخش زه کشی و اصلاح زمین‌ها در وزارت زراعت حکومت طالبان که در راس یک هیات به تخار آمده است، می‌گوید: برای بیرون کردن آب های ایستاده از زمین‌های زراعتی و نیز اصلاح و هموار کاری آن در هشت ولسوالی این ولایت ۱۷ میلیون افغانی اختصاص داده شده و قرار است با تطبیق این برنامه سطح حاصلات دهاقین افزایش یابد.

مسئولان در ریاست زراعت آبیاری و مالداری تخار می‌گویند: هزاران جریب زمین در هشت ولسوالی این ولایت به شمول مرکز نیاز به زه کشی دارد.

قطب الدین دهنوی رئیس زراعت تخار می‌گوید: بیشتر زمین‌های زراعتی در این ولایت به دلیل داشتن آب‌های ایستاده حاصلات کم می‌دهد و اکنون با تطبیق این برنامه وضعیت تغییر خواهد کرد و دهاقین حاصلات بیشتر بدست خواهند آورد.

در همین حال شماری از دهاقین در تخار ابزار امیدواری می‌کنند که با تطبیق این برنامه سطح حاصلات شأن افزایش یابد.

اکنون وزارت زراعت، طرح زه کشی یا به معنی واقعی آن بیرون کشیدن آب های ایستاده از زمین‌ها را آغاز کرده که قرار است هزاران جریب زمین در این ولایت اصلاح گردد و سطح حاصلات در آن افزایش یابد.

تثبیت بیش از ۱۸ میلیون جریب زمین‌های غصب شده در سال گذشته

کلیدواژه