محدودیت‌های آمد و شد در مرز چمن-اسپین بولدک به قوت خود باقی است
(last modified 1403-05-01T14:54:46+00:00 )
اسد 01, 1403 19:24 Asia/Kabul

با وجود انتشار خبرهایی از آزاد شدن تردد در مرز چمن-اسپین بولدک، برخی منابع خبری اعلام کرده اند که پاکستان هنوز به مسافران افغانستانی اجازه نمی دهد بدون ویزا و روادید از این گذرگاه مرزی رفت و آمد کنند.

به گزارش رادیو دری؛ رسانه های افغانستانی اعلام کرده اند که پس از تصمیم دیروز پاکستان برای لغو محدودیت های آمد و شد در گذرگاه چمن -اسپین بولدک، خبرهای رسیده از این گذرگاه مرزی حکایت از آن دارد که مسافران افغانستانی هنوز اجازه ندارنده که بدون پاسپورت و ویزا در این منطقه رفت و آمد کنند.

در همین حال، «اسدالله جمشید» سخنگوی فرماندهی پلیس قندهار نیز لغو محدودیت‌های مرزی از سوی پاکستان را در مرز چمن- اسپین بولدک تکذیب کرده و گفته است: طرف افغانستان مانع تردد افراد در دو سوی «خط دیورند» نمی‌شود، اما طرف پاکستانی به‌طور یکجانبه این محدودیت‌ها را ایجاد کرده است.

این درحالی است که به تازگی خبری منتشر شد که پس از 10 ماه‌ اعتراضات مردمی، پاکستان گذرگاه اسپین بولدک-چمن را بازگشایی و رفت و آمد در آن را بدون داشتن ویزا و پاسپورت آزاد کرده است.

پس از اعلام این تصمیم، اعتراض‌ها در چمن پایان یافت.

دولت پاکستان از نزدیک به 10 ماه پیش مرز چمن-اسپین‌بولدک را به روی ساکنان دو سوی مرز دیورند بین افغانستان و پاکستان بسته است و مردم دو طرف، مانند گذشته نمی‌توانند بدون گذرنامه و ویزا بین چمن-اسپین‌بولدک تردد کنند.

تحصن صدها پاکستانی در گذرگاه اسپین بولدک-چمن

رفت و آمد در مرز چمن-اسپین بولدک آزاد شد

کلیدواژه