رازی که از پرده برون افتاد؛ رونمایی طالبان از گسترش حضور داعش در افغانستان
(last modified 1403-05-02T14:43:27+00:00 )
اسد 02, 1403 19:13 Asia/Kabul
  • رازی که از پرده برون افتاد؛ رونمایی طالبان از گسترش حضور داعش در افغانستان
    رازی که از پرده برون افتاد؛ رونمایی طالبان از گسترش حضور داعش در افغانستان

در حالی که در سالهای اخیر مقامات طالبان بارها از سرکوب داعش در افغانستان سخن گفته اند، انتشار یکی از اسناد اداره استخبارات طالبان، از افزایش قدرت و نفوذ این گروه تروریستی در سه ولایت افغانستان پرده بر می‌دارد.

به گزارش رادیو دری به نقل از ایراف، بر اساس این سند اداره استخبارات طالبان، گروه تکفیری تروریستی داعش نفوذ و قدرت خود را در ولایت های کنر، نورستان و ننگرهار تقویت کرده است.

این سند همچنین با تایید فعالیت رو به گسترش داعش در افغانستان نشان می دهد که این گروه تروریستی روند جذب نیروهایش را شتاب داده و در جذب اعضای ناراضی تحریک طالبان پاکستانی و طالبان افغان در صفوف خود نیز موفق بوده است.

انتشار این سند در حالی است که سازمان ملل و نهادهای مختلف بین‌المللی در ماههای اخیر بارها در گزارش های متعدد از تقویت گروه تروریستی داعش در افغانستان خبر داده بودند، اما طالبان همواره این با رد این گزارش ها، آنها را تبلیغاتی خوانده و مدعی شده اند که این گروه تروریستی را در افغانستان سرکوب کرده اند.

پیش از این نیز افشای برخی اسناد محرمانه استخبارات طالبان، سربازگیری داعش را در ولایاتی مانند میدان وردک تایید کرده است.

داعش در سال ۲۰۱۵ در ولایت ننگرهار افغانستان فعالیت خود را آغاز کرد، اما پس از سقوط نظام جمهوری در افغانستان تلاش کرد تا نفوذ خود را در این کشور گسترش دهد.

داعش علاوه بر اجرای حملات تروریستی در مناطق مختلف افغانستان و حتی علیه گروه طالبان، بخش عمده فعالیت خود را متوجه همسایگان افغانستان کرده و به موضوعی برای نگرانی جدی منطقه تبدیل شده است.

روند سبز: داعش خراسان در حال ایجاد تشکیلات بزرگی در افغانستان است

مجاهد: داعش با پایان اشغالگری آمریکا در افغانستان از هم پاشید

خالد زدران: داعش حتی یک وجب از خاک افغانستان را در اختیار ندارد

کلیدواژه