روادید زائران افغانستانی اربعین برای ورود به ایران فقط به صورت جمعی صادر می‌شود
(last modified 1403-05-02T15:36:17+00:00 )
اسد 02, 1403 20:06 Asia/Kabul
  • روادید زائران افغانستانی اربعین برای ورود به ایران فقط به صورت جمعی صادر می‌شود
    روادید زائران افغانستانی اربعین برای ورود به ایران فقط به صورت جمعی صادر می‌شود

معاون اول سفارت ایران در کابل اعلام کرد: زائران افغانستانی اربعین حسینی برای دریافت روادید دوبار ورود به مرزهای زمینی ایران، فقط باید از طریق کاروان‌های زیارتی و به صورت جمعی اقدام کنند.

به گزارش رادیو دری؛ غلامرضا نجاری افزود: از اول تا هفدهم ماه صفر (شانزدهم اسد تا یکم سنبله)، شرکت‌های گردشگری و زیارتی برای زائران افغانستانی اربعین حسینی، ویزای رایگان صادر می‌کنند و  دریافت روادید دوبار ورود به مرزهای زمینی ایران، صرفا از طریق شرکت‌ها امکان‌پذیر است.

وی اظهار کرد: پیش شرط اصلی دریافت ویزای دوبار ورود رایگان به خاک جمهوری اسلامی ایران برای کاروان‌های زیارتی افغانستان، دریافت ویزای ورود به عراق از نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی این کشور و پس از آن، ارائه مشخصات کامل زائران است.

معاون سفارت ایران در افغانستان در عین حال تاکید کرد: برای آن دسته از زائران افغانستانی که مایل به سفر هوایی باشند، امکان صدور ویزای رایگان انفرادی وجود دارد.

به گفته نجاری، زائرانی که از طریق هوایی راهی عتبات عالیات می‌شوند، اگر در ایران نیز توقف داشته باشند، روادید صادره برای آنها به صورت دوبار ورود خواهد بود.

وی تاکید کرد: شرکت‌های گردشگری و زیارتی که لیست کامل زائران مجاز را برای دریافت روادید ارائه کرده‌اند، پس از بازگشت از عراق، مکلفند گذرنامه‌های حاوی مهر ورود و خروج سه کشور را براساس لیست اولیه زائران به نمایندگی‌های سیاسی و کنسولی جمهوری اسلامی ایران در افغانستان ارائه کنند تا مشخص شود که تمام افرادی که روادید اربعین دریافت کرده‌اند، پس از زیارت عتبات دوباره به افغانستان بازگشته‌اند.

معاون سفارت ایران در افغانستان هشدار داد که در صورت تخلف شرکت های گردشگری از این قاعده، پروانه آنها  برای دریافت ویزای اربعین در سال آینده، باطل خواهد شد.

 طبق برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده و براساس درخواست دولت عراق، ورود زائران خارجی از ایران به عراق از طریق مرز چذابه خواهد بود.

آمادگی‌ها برای استقبال از زائران افغانستانی اربعین در ایران

سفر اربعین برای چه افرادی ممنوع است؟

الزامات سفر اربعین حسینی برای زائران غیرایرانی اعلام شد

کلیدواژه