سرطان 25, 1403 17:19 Asia/Kabul
  • الزامات سفر اربعین حسینی برای زائران غیرایرانی اعلام شد
    الزامات سفر اربعین حسینی برای زائران غیرایرانی اعلام شد

رئیس ستاد اربعین در ایران گفت: زائران افغانستانی که از کشورشان برای شرکت در مراسم اربعین حسینی وارد ایران می شوند، باید برای طی مسیر تا مرز عراق با اتوبوس ها و ون‌های مورد تایید ایران تردد کنند.

به گزارش رادیو دری؛ مجید میراحمدی در پنجمین جلسه ستاد اربعین خراسان رضوی افزود: پیش بینی می شود در اربعین امسال ۵۰۰ هزار زائر خارجی مقیم و غیرمقیم از مرزهای ایران راهی عراق شوند.

وی اظهار کرد: اتباع غیرایرانی مقیم ایران برای شرکت در سفر معنوی اربعین  می‌توانند برای تهیه گذرنامه قانونی خود به منظور ورود به کشور عراق، از طریق سند خادم که فرماندهی نیروی انتظامی ایران آن را تهیه کرده است، اقدام و از طریق دفاتر کفالت این اسناد را دریافت کنند.

این مقام ایرانی تاکید کرد: زائران خارجی غیر مقیم در ایران همچون اتباع افغانستانی و پاکستانی باید از مرز چذابه و زائران غیرایرانی مقیم ایران همچون مهاجران افغان باید الزاماً از مرز شلمچه وارد عراق شوند.

میراحمدی افزود: تمام تسهیلات ممکن برای اتباع غیرایرانی در نظر گرفته شده است و هرگونه خدمات، استراحتگاه، موکب‌های پذیرایی و خدمات بهداشتی و درمانی مورد نیاز برای سفر در ایران به نحو شایسته‌ای‌ به آنان ارائه خواهد شد.

توافقات ایران و عراق برای برگزاری اربعین حسینی ( ع )

 تسهیلات ایران برای زائران افغانستانی در ایام اربعین

کلیدواژه