دلو 18, 1402 11:10 Asia/Kabul
  • توافقات ایران و عراق برای برگزاری اربعین حسینی ( ع )
    توافقات ایران و عراق برای برگزاری اربعین حسینی ( ع )

دومین جلسه قرارگاه اربعین با حضور معاونان امنیتی وزرای کشور عراق و ایران در تهران برگزار شد و در این نشست تفاهم‌ نامه هایی برای برگزاری اربعین حسینی سال آینده صورت گرفت.

زائران  و عاشقان سرور و سالار شهیدان، با حضور گسترده در عراق و شهرهای مختلف جهان  مراسم اربعین حسینی را باشکوه هرچه تمامتر  برگزار می کنند. 

به گزارش رادیو دری، نمایندگانی از ستاد مرکزی اربعین ایران و هیاتی از مسئولان عراقی پس از حدود سه ساعت بحث درباره مفاد تفاهم نامه دو کشور برای اربعین سال آینده به توافقاتی دست یافتند.

" سعد معن " معاون وزیر کشور عراق در این نشست گفت: مفاد این تفاهمنامه شامل موضوعاتی ماننده  گذرگاه ها ، تردد زائران از مرزها، بهداشت ، پشتیبانی ، گمرک است .

" عمر الاوهلی" مدیرکل گذرگاه‌های مرزی عراق نیز در این نشست گفت: دولت عراق ،کمیته ای عالی برای زیارت میلیونی اربعین حسینی (ع ) اختصاص داده است و طرح‌های بسیاری در این زمینه دارد و کمیته‌ای را هم برای امنیت زائران اربعین تشکیل داده است.

عمر الاوهلی افزود: سفر هیئت‌های دو طرف و مذاکراتشان تاثیر زیادی در رفع مشکلات زئران  دارد به طور نمونه برای تبادل الکترونیک اطلاعات زائران در گذرگاه‌های مرزی دو کشور هماهنگی صورت گرفت تا مرز‌ها ی ایران و عراق ۲۴ ساعته به زائران خدمات دهند .

کلیدواژه