اسد 08, 1403 19:52 Asia/Kabul

سرکنسول سابق افغانستان در مشهد مقدس در حاشیه مراسم خداحافظی خود همکاری مقامات جمهوری اسلامی ایران با کنسولگری افغانستان و کمک ایران به مهاجرین را قابل ستایش خواند.

به گزارش رادیو دری، مراسم خداحافظی عبدالجابر انصار سرکنسول حکومت سابق افغانستان در مشهد که تاکنون در این سمت فعالیت داشت، شب گذشته (7 اسد) در محل این سرکنسولگری برگزار شد.

آقای انصار در حاشیه این مراسم به خبرنگار رادیو دری گفت: این مراسم برنامه حسابدهی سرکنسولگری «جمهوی اسلامی افغانستان» در مشهد مقدس از سال 1398 تا پایان روز هفتم اسد 1403 است و قصد داریم از خدمات این کنسولگری در مدت این پنج سال مردم خود را آگاه سازیم.

سرکنسول سابق افغانستان در مشهد، همکاری مقامات جمهوری اسلامی ایران با نهاد متبوع وی و کمک های ایران به مردم افغانستان را «قابل ستایش و غیرقابل توصیف» خواند و گفت: مقام های ایران بیشترین محبت را داشتند و آنچه توانستند به مردم افغانستان ارائه کردند.

جابر انصار افزود: بخواهیم و نخواهیم برای جمعیت شش، هفت میلیونی مهاجرین در این جامعه شاید مشکلاتی وجود داشته باشد اما این مشکلات پدیده‌های غیرعمدی بوده اند.

وی تأکید کرد: چیزی که ما از نظام جمهوری اسلامی و مردم بزرگ ایران دریافتیم صفا، صمیمیت، مهر و محبت بود و ایران خانه دوم مردم افغانستان است.

سرکنسول پیشین افغانستان در مشهد در ادامه گفت طبق تعهد خود به مردم افغانستان به خصوص مهاجرین، در مدت پنج سال و اندی فعالیت خود هدفی جز خدمت نداشته است. 

انصار گفت: در مدت دو ماه اخیر که احساس کردم این خدمت با چالش مواجه شد و این چالش خارج از اراده من بود، درک کردم که ادامه این چالش به ضرر مهاجرین است لذا با کمال احترام به جایگاه والای مردم افغانستان، به دستورها و مشورت های کشور پذیرنده احترام گذاشتم و آن را با کمال میل پذیرفتم زیرا این مسأله یقینا به نفع مهاجرین افغانستانی است.

 گفتنی است روز دوشنبه هشتم اسد/مرداد سرکنسولگری افغانستان در مشهد مقدس مولوی فیض‌الرحمن عطایی را به عنوان سرپرست این نهاد معرفی کرد.

معرفی سرپرست سرکنسولگری افغانستان در مشهد

پایان کار سرکنسول افغانستان در مشهد؛ عبدالجابر انصار خداحافظی کرد

کلیدواژه