اسد 11, 1403 16:29 Asia/Kabul
  • علمای شیعه افغانستان: خون شهید هنیه مُهر پایانی بر حیات صهیونیست‌هاست
    علمای شیعه افغانستان: خون شهید هنیه مُهر پایانی بر حیات صهیونیست‌هاست

شورای علمای شیعه افغانستان در پیامی به مناسبت شهادت «اسماعیل هنیه» رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس تاکید کرد: خون پاک این شهید در امتداد شهدای بزرگ فلسطین مُهر پایانی بر عمر رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی خواهد بود.

به گزارش رادیو دری؛ شورای علمای شیعه افغانستان در این پیام تصریح کرده است: بدون شک خون پاک شهید هنیه در امتداد شهدای بزرگ فلسطین از عزالدین قسام، شیخ احمد یاسین و فتحی شقاقی تا 40 هزار شهید غیر نظامی بی گناه در ماه‌های اخیر غزه، مُهر پایانی است بر عمر رژیم منحوس و جنایتکار صهیونیستی که با یاری خداوند متعال، رسوایی هرچه بیشتر و افول هر چه سریعتر حامیان آن به ویژه دولت آمریکا و پیروزی ملت مجاهد فلسطین را به دنبال خواهد داشت.

در این پیام با اشاره به شهادت مجاهد بزرگ اسماعیل هنیه آمده است: در این حادثه، ملت مظلوم و مجاهد فلسطین، رهبری شایسته، مقاوم، باتجربه، فداکار و امت اسلامی به حق یکی از رهبران فرهیخته و فعال خویش را از دست داد .

شورای علمای شیعه افغانستان در ادامه گفته اند: رژیم غاصب، سفاک و کودک‌کش صهیونیستی با این اقدام بزدلانه و وقیحانه نشان داد که به هیچ یک از قوانین بین‌المللی پای بند نیست و با حمایت برخی از دولت‌های غربی به خصوص آمریکا به راحتی همه آن‌ها را زیر پا گذاشت و یک بار دیگر به همه جهانیان ماهیت وحشیانه و جنایت کارانه خود را آشکار کرد.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی ساعات ابتدایی صبح چهارشنبه ۱۰ اسد/مرداد در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: رئیس دفتر سیاسی حماس و یکی از محافظان وی در اثر اصابت محل اقامت آنان در تهران به شهادت رسیدند.

رهبر معظم انقلاب امروز بر پیکر شهید اسماعیل هنیه نماز خواندند.

پیکر شهید هنیه پس از اقامه نماز بر دوش مردم شهید پرور تهران تشییع شد.

عبدالکبیر برای شرکت در تشییع شهید هنیه راهی قطر شد

مجاهد: شهادت اسماعیل هنیه برای امت اسلامی ضایعه‌ای بزرگ است

 

کلیدواژه