اسد 14, 1403 16:19 Asia/Kabul
  • دیپلمات ایرانی: تهران خواستار افغانستان باثبات است
    دیپلمات ایرانی: تهران خواستار افغانستان باثبات است

دیپلمات ارشد ایرانی با اشاره به نشست بررسی روابط دولت جدید ایران با افغانستان در کابل تأکید کرد: جمهوری اسلامی ایران خواستار افغانستان باثبات است.

به گزارش رادیو دری، سیدرسول موسوی با استقبال از برگزاری نشست بررسی روابط دولت جدید ایران با افغانستان در وزارت خارجه حکومت طالبان گفت: جمهوری اسلامی ایران خواستار یک کشور با ثبات در همسایگی خود است.

موسوی با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس نوشت: برگزاری نشست علمی «دولت جدید ایران و فرصت‌های تقویت روابط کابل و تهران» در ریاست مطالعات استراتژیک وزارت خارجه افغانستان خبری بسیار مسرت بخش و امیدوارکننده است.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه ایران با اشاره به طرح مساله حکومت فراگیر  در این نشست اظهار کرد: فکر می‌کنم سخنران،اطلاعات و تحلیل درستی از این موضوع ندارد.

موسوی اضافه کرد: حکومت فراگیر یک حکومت ائتلافی، مشارکتی و یا جمع اضداد نیست؛ حکومت در صورتی فراگیر است که به طور مؤثر، همه اعضای جامعه را درگیر کند و در خدمت آن باشد.

وی در ادامه تصریح کرد: حکومت فراگیر برای داشتن یک دولت با ثبات و رو به توسعه، مسأله ملی و داخلی افغانستان به شمار می رود و ایران در جستجوی یک دولت با ثبات در همسایگی خود است.

مدیرکل آسیای جنوبی وزارت خارجه همچنین تأکید کرد: اگر وضع و اجرای قوانین شفاف، بی‌طرفانه و پاسخگوی همه آحاد کشور باشد، آن حکومت فراگیر و پاسخگوست.

مقام طالبان: روابط تهران-کابل در دولت جدید ایران توسعه می‌یابد

کلیدواژه