تخریب پل‌ها و مراکز عام‌المنفعه در افغانستان؛ مانع دسترسی مردم به بسیاری از خدمات
(last modified 1403-05-15T08:33:09+00:00 )
اسد 15, 1403 13:03 Asia/Kabul

جنگ های اخیر در افغانستان با تخریب هزاران مکان عام المنفعه همچنین دسترسی مردم را به بسیاری از خدمات محدود کرده است.

به گزارش سمیع خاوری خبرنگار رادیو دری، صدها قریه در تخار و بدخشان وجود دارد که بنا به دلایل مختلف دسترسی شان به خدمات عامه محدود می‌باشد.

 شماری از مردم در تخار و بدخشان با بیمارستان فاصله دارند و عده‌ای دیگر در بخش‌هایی از این دو ولایت با نبود مکتب از حق آموزش محروم اند. عدم دسترسی مردم به روشنایی برق و خدمات اینترنت مشکل دیگری است که مردم در نقاط مختلف در این دو ولایت از آن بی‌بهره اند

در این میان حتی کوچکترین موارد هم وجود دارد که عدم رسیدگی حکومت به آن، زندگی مردم را به چالش کشیده و روی وضعیت اقتصادی باشندگان ده‌ها قریه در تخار تاثیر گذاشته است.

در میان انبوهی از مشکلات در ولسوالی بهارک تخار یک پل مواصلاتی زندگی صدها خانواده را به چالش کشیده است.

پایه‌های شکسته این پل و سقف نشسته‌ آن در زمین باعث شده تا راه عبور و مرور مردم مسدود گردد و فرآورده های زراعتی مردم در چند کیلومتری شهر تالقان مرکز ولایت تخار از بین برود.

باشندگان خواجه چنگال ولسوالی بهارک می‌گویند: با افزایش آب قادر به عبور از این پل نیستند و بیش از چهار هزار خانواده به مشکل مواجه گردیده اند.

این باشندگان از حکومت می‌خواهند که هر چه زودتر به ساخت آن اقدام نمایند.

مسئولان در ریاست احیا و انکشاف دهات تخار می‌گویند: آنان مشکلات مردم ولسوالی بهارک را مبنی بر تخریب پل با وزارت شریک ساخته اند.

انجینیر موحد الله حمید آمر برنامه‌های ریاست انکشاف دهات تخار می‌گوید: با تخصیص بودجه در اولین فرصت به ساخت این پل اقدام خواهند کرد.

کلیدواژه