دستور ویژه فرمانده پلیس ایران برای رسیدگی به بدرفتاری ماموران انتظامی با نوجوان افغانستانی
(last modified 1403-05-19T07:05:40+00:00 )
اسد 19, 1403 11:35 Asia/Kabul
  • دستور ویژه فرمانده پلیس ایران برای رسیدگی به بدرفتاری ماموران انتظامی با نوجوان افغانستانی
    دستور ویژه فرمانده پلیس ایران برای رسیدگی به بدرفتاری ماموران انتظامی با نوجوان افغانستانی

فرماندهی انتظامی ایران، در پی انتشار تصاویر بدرفتاری مأموران نیروی انتظامی با یک نوجوان مهاجر افغانستانی در منطقه آبسرد دماوند، تیم ویژه ای را برای رسیدگی به این حادثه تشکیل داده و به منطقه اعزام کرده است.

به گزارش رادیو دری؛ در حالی که واکنش‌ها به رفتار نامناسب مأموران نیروی انتظامی با سید مهدی موسوی نوجوان ناشنوای افغانستانی در منطقه آبسرد دماوند ادامه دارد، منابع خبری اعلام کرده اند که فرماندهی انتظامی ایران یک تیم ویژه را برای بررسی این رویداد، دلجویی از سید مهدی موسوی نوجوان کم‌توان افغانستانی و رسیدگی به تخلفات احتمالی مأموران از وظایف قانونی، اصول حرفه‌ای و ضوابط اخلاقی مامور کرده و به منطقه وقوع حادثه فرستاده است.

پیش بینی می شود در روزهای آینده، نتایج بررسی‌های این گروه تحقیق به اطلاع افکار عمومی برسد.

تصاویر منتشرشده از این حادثه تلخ نشان می‌دهد که شماری از مأموران پلیس برای دستگیری سید مهدی موسوی نوجوان کم‌توان افغانستانی تلاش می‌کنند، اما او به علت ناشنوایی، متوجه دستور پلیس نمی‌شود و مأموران هم تصور می‌کنند که او عامدانه این دستور را نادیده می‌گیرد و این موضوع، موجب برخورد خشونت‌بار و غیرحرفه‌ای مأموران با این نوجوان مهاجر می‌شود.

انتشار این تصاویر در شبکه های اجتماعی واکنش های بسیاری را در پی داشت.

جمهوری اسلامی در بیش از چهار دهه گذشته در میزبانی سخاوتمندانه از میلیون‌ها مهاجر افغانستانی، سنگ تمام گذاشته است و وقوع این گونه رویدادها، با همه تلخی آن نمی تواند در پیوند تاریخی ملت افغانستان و ایران رخنه ای وارد کند.

سخنگوی دولت ایران: ایران در شرایط تحریم هم میزبان مهاجران افغانستانی بوده است

مدیر کمیته صلیب سرخ: ایران خدمات ارزشمندی به مهاجران افغانستانی ارائه می‌کند

کلیدواژه