اسد 22, 1403 09:30 Asia/Kabul

مسئولان اداره زراعت و مالداری ولایت ننگرهار می گویند، درجریان سال روان پروژه هایی را روی دست گرفته اند که با تطبیق آن تغییرات مثبتی دراین سکتور بوجود خواهد آمد.

به گزارش محمد آصف شینواری خبرنگار رادیو دری، مولوی محمد ولی محسن رئیس اداره زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار می گوید: تا پایان سال جاری در سکتور زراعت، مالداری و آبیاری ده ها پروژه های مختلف را راه اندازی می نماید که با تطبیق شدن آن تغییرات مثبتی در سکتور این وزارت بوجود خواهد آمد.

به گفته موصوف، در موازی دو هزار جریب زمین باغ های درختان میوه دار ساخته میشود و به پنجاه هزار دهاقین تخم های اصلاح شده بذری گندم توزیع می گردد.

رئیس زراعت، مالداری و آبیاری ولایت ننگرهار افزود: برای ذخیره کردن آب باران دوصدهزار تراس در دامنه های کوهها و همچنان شش بند کوچک آبگردان ساخته خواهد شد.

همچنان پنجصد هزار اصله درختان میوه دار و بی میوه که در قوریه های این اداره تحت پرورش قرار دارد، آماده توزیع خواهد شد.

علاوه بر آن در یازده ولسوالی توسط نیروهای قطعه  سبز از قطع و قاچاق جنگلات طبیعی نظارت بعمل خواهد آمد.

همچنان درکنار آن برای یکهزار خانواده بی بضاعت فارمهای کوچک پرورش مرغ ساخته شده و به هشتصد تن از مالداران وسایل تهیه لبنیات داده میشود.

مولوی محمد ولی محسن ریس اداره زراعت ومالداری ولایت ننگرهار گفت: این همه پروژه ها که به تایید وزارت زراعت و مالداری نیز رسیده است، در کنار امکانات حکومتی، حمایت مالی موسسات کمک رسان خارجی را نیز باخود دارد که در هنگام راه اندازی آن برای صدها تن از باشندگان زمینه کار کردن نیز فراهم خواهد شد.

کلیدواژه