اسد 28, 1403 15:33 Asia/Kabul
  • ترامپ: رژه نظامی طالبان در بگرام شکست ما بود
    ترامپ: رژه نظامی طالبان در بگرام شکست ما بود

دونالد ترامپ نامزد حزب جمهوریخواه برای انتخابات ریاست جمهوری آمریکا با اشاره به رژه نظامی طالبان در بگرام با تجهیزات باقی مانده از آمریکا گفت: این رژه مراسم شکست ما بود.

به گزارش رادیو دری؛ دونالد ترامپ در سخنرانی خود در ایالت پنسیلوانیا بار دیگر از عملکرد دولت بایدن برای خروج از افغانستان انتقاد کرد و این رویداد را «شرم‌آورترین» لحظه برای تاریخ آمریکا خواند.

رئیس جمهوری سابق آمریکا به رژه طالبان و نمایش تجهیزات نظامی آنها در بگرام اظهار کرد: دو روز پیش رژه طالبان در افغانستان را مشاهده کردم. آن ها همه تجهیزاتی را که از ما گرفته بودند، به نمایش گذاشته بودند؛ ۸۵ میلیارد دلار ارزش این تجهیزات است.

ترامپ در این باره با کنایه به نامزد انتخاباتی دموکرات ها افزود: هریس برای نقش داشتن در این مساله به خود افتخار می‌کند.

طالبان سومین سالگرد بازگشت خود به قدرت را چهارشنبه ۲۴ اسد با نمایش سخت افزارهای نظامی بر جا مانده از ایالات متحده و ناتو جشن گرفتند.

وزارت دفاع آمریکا اعلام کرده است که حدود ۷ میلیارد دلار تجهیزات نظامی این کشور از جمله بیش از ۷۸ فروند هواپیما، ۱۲ هزار هاموی،  ۴۲ هزار کامیون و ۳۵۰ هزار قبضه تفنگ در افغانستان باقی مانده است که بنا بر اعلام این وزارتخانه، بسیاری از این تجهیزات نظامی اکنون غیرقابل استفاده است و  به تعمیر نیاز دارد.

واکنش لیندسی گراهام به رژه طالبان با سلاح های آمریکایی

تجهیزات نظامی آمریکایی مانده در افغانستان 7 میلیارد دلار ارزش دارد

کلیدواژه