اسد 30, 1403 16:03 Asia/Kabul
  • فرماندار تایباد: مرز دوغارون مهیای خدمت به زائران افغانستانی اربعین است
    فرماندار تایباد: مرز دوغارون مهیای خدمت به زائران افغانستانی اربعین است

فرماندار تایباد مرز دوغارون را مرز برادری خواند و از آمادگی کامل این پایانه مرزی برای پذیرایی از زائران افغانستانی اربعین خبر داد.

مهدی شیردل فرماندار تایباد در مصاحبه با رادیو دری از استودیو رسانه ای پایانه مرزی دوغارون گفت: با تدبیر اندیشیده شده، دومین سال است که ناوگان حمل و نقل افغانستان را در حوزه خدمت رسانی به زائران افغانستانی اربعین، مهیای حضور در ایران کرده ایم و بنا بر مجموعه اخبار کنسولگری ایران، صد دستگاه اتوبوس از کابل به سمت هرات در حرکت هستند تا به مرز دوغارون بیایند.

شیردل افزود: در کنار پیش بینی وسایط حمل و نقل افغانستان، ناوگان حمل و نقل جمهوری اسلامی ایران هم روزانه 50 دستگاه برای جابجایی این زائرین به سوی مرز چذابه در نظر گرفته است.

فرماندار تایباد ادامه داد: در بحث موکب‌ها نیز بیش از 10 موکب در مجموعه شهید سلیمانی آماده پذیرایی و اقامت زائرین است و اکیپ های خدمات فرهنگی و بهداشتی همه در مرز دوغارون، مرز برادری، مهیای حضور زائران است.

فرماندار تایباد با بیان اینکه هنوز زائران افغانستان وارد ایران نشده‌اند توضیح داد: به جهت اینکه یکی از مسائلی که تکلیف شد حضور گروهی وسایل نقلیه افغانستان بود، تا امروز این سازوکار در افغانستان فراهم نشده زیرا مجوز این وسایل نقلیه، معرفی شرکت‌های حمل و نقل و پیش بینی رانندگان دارای مجوز تاکنون تکمیل نشده است اما هم اکنون در هرات مهیای استقبال از عزیزان هستند.

شیردل گفت: در کنار ناوگان افغانستان، ناوگان ایرانی هم از فردا در خدمت انتقال زائران از دوغارون به چذابه خواهد بود.

فرماندار تایباد درباره احتمال سفر زائران افغانستانی اربعین به مشهد نیز گفت: یکی از موضوعاتی که خود زائران نیز متقاضی آن هستند سرعت در اعزام و رسیدن به مسیر پیاده روی است و تدبیر بر این شد که از مرز دوغارون به مرز چذابه سازوکار عزیمت فراهم شود اما در صورتی که به سبب ازدحام جمعیت، ناوگان کافی در مرز دوغارون فراهم نباشد ممکن است زائران به مشهد عزیمت کنند و در کنار فرصت زیارت امام رضا (ع)، مهیای عزیمت به مرز چذابه شوند.

آمادگی‌ها برای استقبال از زائران افغانستانی اربعین در ایران

کلیدواژه