برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر (ع) در غرب کابل
(last modified 1403-06-12T15:02:05+00:00 )
سنبله 12, 1403 19:32 Asia/Kabul
  • برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر (ع) در غرب کابل
    برگزاری مراسم سالروز رحلت پیامبر اسلام (ص) و شهادت سبط اکبر (ع) در غرب کابل

مراسم سالروز رحلت نبی مکرم اسلام (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در غرب کابل برگزار شد.

به گزارش رادیو دری، در این مراسم حجت الاسلام والمسلمین محمد اکبری معاون شورای علمای شیعه افغانستان ضمن تسلیت رحلت پیامبر گرامی اسلام و شهادت امام حسن مجتبی علیهم السلام گفت: پیامبر اکرم زحمات زیادی را برای سعادت و هدایت بشریت متقبل گردید و دو میراث گران‌بها را برای امت اسلامی برجا گذاشت.

حجت الاسلام اکبری افزود: امام حسن مجتبی (ع) نیز در زمان حیات و امامت خویش صبر و بردباری های زیادی را متحمل شد.

معاون شورای علمای شیعه افغانستان با بیان ویژگی های منحصر به فرد رسول اکرم (ص) گفت: آن حضرت برای سعادت و هدایت بشریت زحماتی فروانی را متحمل شد که از جمله بیش از ۸۰ مرتبه درگیری را با کفار و جهال صدر اسلام را تجربه کرد.

وی با اشاره به تاکیدات پیامبر گرامی اسلام (ص) به مردم در رابطه با بعد از رحلتشان، افزود: رسول گرانقدر اسلام (ص) از همه خواسته تا برای سعادت و نجات از گمراهی به دو میراث گرانبها که یکی اهلبیت (ع) و دیگری قرآن کریم است متمسک و متوسل شوند.

حجت الاسلام اکبری همچنین در این مراسم که در سومین سالروز وفات آیت‌الله العظمی حکیم (ره) برگزار می شد، به خدمات بیت حکیم اشاره کرد و گفت در صد سال اخیر، از جمله خانواده‌های مراجع عظام تقلید هیچ خانواده‌ ای به اندازه بیت آقای سید محمد سعید حکیم (ره) فشار و مصیبت ندیده است.

وی با اشاره به دوره مرجعیت آیت الله حکیم که مصادف با دوره قدرت گیری حزب کمونیست عراق بود، افزود: فتوای آیت الله حکیم به الحاد حکومت کمونیستی آن زمان عراق، ناشی از شجاعت و شهامت حیدری وی بود و ایشان هزینه‌های هنگفتی را بابت این مبارزه و ایستادگی علیه حکام جبار آن زمان متحمل شد.

در ادامه این مراسم حجت‌الاسلام سیدباقر هاشمی و شیخ علی سینا سبحانی نیز به مداحی و روضه خوانی پرداختند.

ای امت رسول قیامت به پا کنید ...

کلیدواژه