سنبله 17, 1403 18:22 Asia/Kabul
  • اتباع خارجی برای اقامت در ایران باید وثیقه بگذارند
    اتباع خارجی برای اقامت در ایران باید وثیقه بگذارند

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ایران گفت: بر اساس مصوبه این کمیسیون اتباع خارجی که قصد اقامت در این کشور دارند باید مبلغی را به عنوان وثیقه یا کفالت بپردازند.

به گزارش رادیو دری؛ محمد صالح جوکار در مصاحبه با خبرنگاران افزود: در نشست امروز کمیسیون شوراهای مجلس شورای اسلامی، مصوب شد از اتباع خارجی که قصد اقامت در ایران دارند مبلغی به عنوان وثیقه یا کفالت دریافت و این مبلغ هنگام خروج از ایران به آنان بازگردانده شود.

وی اظهار کرد: این وثیقه یا کفالت، تضمینی برای خروج به موقع اتباع خارجی از ایران پس از اتمام دوران اقامت آنهاست و مبلغ آن را وزارت کشور(داخله) تعیین خواهد کرد.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی ایران همچنین گفت: از این پس، اجاره اتاق در هتل‌ها و مسافرخانه‌ها و اجاره واحد مسکونی به اتباع خارجی باید با هماهنگی دستگاه‌های انتظامی و امنیتی باشد، در غیر این صورت با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

جوکار تاکید کرد: اطلاعات محل کار و محل زندگی و اقامت اتباع خارجی نیز باید در سامانه بانک اطلاعاتی که به زودی ایجاد خواهد شد، ثبت شود.

رئیس کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس شورای اسلامی همچنین اضافه کرد: پیش از این، طبق قانون اتباع خارجی تنها در ۳۷ شغل تعیین شده می‌توانستند مشغول به کار باشند، اما طبق مصوبه جدید کمیسیون، بنا شد وزارت کار ایران در این بخش از قانون بازنگری کند.

جوکار افزود: بر این اساس، باید نیازهای واحدهای تولیدی و خدماتی در این زمینه مشخص و مصادیق آن تعیین شود تا بر مبنای آن، اتباع خارجی که به حضور و کار آنها در واحدهای تولیدی و خدماتی نیاز باشد،  سامان‌دهی و بقیه از کشور خارج شوند.

وی اظهار کرد: طبق مصوبه کمیسیون قرار شد تا اطلاعات اتباع خارجی در سامانه ای ثبت و شورایی با عنوان شورای راهبری در وزارت کشور تشکیل شود و کار سیاست‌گذاری در امور  اتباع بیگانه را بر عهده بگیرد. 

قوانین اشتغال اتباع خارجی مجاز در ایران تغییر نکرده است

سامان‌دهی اتباع خارجی در ایران به زودی آغاز می‌شود

کلیدواژه