حمله تروریستی در دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد
(last modified 1403-06-24T11:43:41+00:00 )
سنبله 24, 1403 16:13 Asia/Kabul
  • حمله تروریستی در دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد
    حمله تروریستی در دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد

کارشناس سیاسی افغان گفت: حملات تروریستی در افغانستان توسط داعش در سایه حکومت طالبان رخ می دهد و حمله خونبار دایکندی ثابت کرد که حضور پررنگ داعش در افغانستان را نمی توان کتمان کرد.

گل محمد مختاری کارشناس سیاسی افغان در گفت و گو با برنامه انعکاس رادیو دری در مورد حمله تروریستی اخیر در ولایت دایکندی گفت: طالبان همیشه در مجامع جهانی تبلیغ می کنند و ادعا دارند که امنیت سرتاسری در افغانستان تامین شده و هیچ گروه تروریستی همچون داعش در افغانستان حضور ندارد ولی حادثه خونباری که در دایکندی اتفاق افتاد نشان از این دارد که امنیت در این کشور تامین نیست و گروه های تروریستی همچنان به فعالیت مشغول هستند و در همه ولایات حضور پررنگی دارند.

وی ادامه داد: حملات تروریستی که در حال حاضر در سایه حکومت طالبان در افغانستان رخ می دهد قابل توجه است و کشورهای جهان و همسایه های افغانستان در تعامل با حکومت طالبان باید به این مسله توجه داشته باشند.

این عالم شیعه افغانستانی بیان داشت: جامعه شیعیان افغانستان همیشه با تمام حکومت های که در افغانستان بر سرکار امده اند نهایت همکاری را داشته اند و همیشه از این جغرافیا دفاع کرده اند و بهترین افتخارات را در بخش های دینی، فرهنگی، سیاسی، هنری و ورزشی آفریده اند ولی همیشه این ها در همه جا قربانی شده اند و این وظیفه حکومت است که در تامین امنیت آن ها گام های اساسی رابردارد.

مختاری یادآور شد: در حملات تروریستی همچون حمله خونبار دایکندی دست های از بیرون افغانستان دخالت دارد و داعش محصول آمریکا، انگلیس و رژیم صهیونیستی است و ما دست این جنایتکاران را در حوادث خونبار تروریستی دخیل می دانیم.  

این کارشناس افغانستانی تصریح کرد: در آستانه هفته وحدت دشمنان تلاش دارند که با ایجاد فته میان شیعه و سنی اختلاف ایجاد کنند ولی همچنان که در گذشته موفق نشدند این بار هم موفق نخواهند شد و البته این می طلبد که حاکمیت فعلی در افغانستان در تامین امنیت تلاش کند.

گروه تروریستی داعش عصر روز پنج شنبه، موتر حامل شماری از باشندگان  ولسوالی سنگ‌تخت و بندر ولایت دایکندی را که به استقبال زائران کربلا رفته بودند، متوقف و آنان را تیرباران کردند.

بر اساس آخرین آمارها، حمله افراد مسلح ناشناس به شیعیان ولایت دایکندی عصر روز 5شنبه 22 سنبله/ شهوریور 14 شهید و 4  زخمی برجای گذاشت.

داعش مسوولیت این حمله را پذیرفته است

کلیدواژه