سنبله 29, 1403 17:29 Asia/Kabul
  • مهاجران افغانستانی؛ فرصت یا تهدید برای ایران؟
    مهاجران افغانستانی؛ فرصت یا تهدید برای ایران؟

سرپرست وزارت خارجه طالبان از ایران خواست تا زمانی که زمینه بازگشت مهاجران افغانستانی به کشورشان فراهم می‌شود، در میزبانی از آنان مساعدت کنند.

به گزارش رادیو دری؛ امیرخان متقی در نشست با خبرنگاران برای ارائه گزارش عملکرد سالانه وزارت خارجه طالبان گفت: اوضاع امنیتی در کشور ما خوب است، اما مشکلات اقتصادی همچنان وجود دارد.

او با بیان اینکه بسیاری از  مهاجران افغانستانی در آبادی ایران نقش ایفا کرده اند از جمهوری اسلامی خواست تا زمان فراهم شدن زمینه ها برای بازگشت اتباع افغان به وطن‌شان، با آنان همکاری و مساعدت کنند.

این اظهارات متقی در شرایطی مطرح می شود که در ایران موضوع بازگرداندن مهاجران افغانستانی به ویژه اتباع غیرمجاز به یکی از مهم ترین موضوعات روز تبدیل شده است.

 مسعود پزشکیان رئیس جمهوری اسلامی ایران پیش از این در نخستین نشست خبری خود تاکید کرد که مهاجران غیرقانونی باید با احترام به افغانستان بازگردند.

پس از روی کار آمدن طالبان، مهاجرت اتباع افغانستان به ایران تشدید شد که بسیاری از آنان به صورت غیرقانونی وارد خاک ایران شدند.

این در حالی است که در چهل سال گذشته با وجود مشکلات فراوان داخلی و فشار تحریم ها همواره از مهاجران افغانستانی به گرمی پذیرایی کرده است.

 با این حال، افزایش ورود مهاجران غیرمجاز به ایران، سبب شده است موضوع بازگشت پناهجویان افغانستانی به کشورشان به یکی از مهم ترین موضوعات روز جامعه ایران تبدیل شود.

برنامه پنج ساله طالبان برای بازگرداندن مهاجران افغانستانی به وطن

مهاجران افغانستانی؛ فرصت یا تهدید برای ایران؟

پزشکیان: مهاجران افغانستانی برادران ما هستند

کلیدواژه