سنبله 26, 1403 18:13 Asia/Kabul

رئیس جمهوری اسلامی ایران امروز در نخستین نشست خبری خود با تاکید بر اینکه مهاجران افغانستانی برادران ما هستند تصریح کرد: با این حال، آن دسته از اتباع افغانستانی که به صورت غیرمجاز  وارد ایران شده اند باید برگردند.

به گزارش رادیو دری؛ مسعود پزشکیان در جمع بیش از 300 خبرنگاران رسانه های داخلی و بین المللی در محل سالن اجلاس سران کشورهای اسلامی در پاسخ به پرسشی درباره سامان‌دهی اتباع خارجی افزود: عده ای از اتباع خارجی به صورت غیرقانونی وارد ایران شده اند که چنین روندی در هیچ کشوری پذیرفته نیست.

او اظهار کرد: ما با اتباع افغانستانی برادریم، اما چارچوب های بین دولت ها باید رعایت شود و کسانی که به صورت غیرمجاز به ایران آمده اند، باید با احترام  برگردند.

رئیس‌جمهوری ایران  در پاسخ به سوال خبرنگار دیگری درباره موضوع برداشتن مرزهای ایران و همسایگان با استفاده از تجربه اتحادیه اروپا گفت: همیشه در ذهنم بوده که چرا رفتار ما مسلمانان باهم نباید طوری باشد که دیگران با حسرت به برخوردهای ما با هم نگاه کنند. چرا ما باید با هم مرز داشته باشیم؟ در حالی که آنها حکومت و اقتدار خود را دارند و ما هم حکومت و اقتدار خود را داریم.

پزشکیان اضافه کرد: چرا نباید کسانی که در پاکستان، افغانستان، قزاقستان و ایران هستند، به راحتی سوار قطار شوند و به نجف، مدینه، مکه و استانبول بروند؟ وقتی بتوانیم راحت با هم رفت و آمد کنیم، یعنی امنیت یکدیگر را حفظ کردیم، اقتصاد و فرهنگمان را توسعه دادیم، بازار را رونق دادیم و تبدیل به جمعیتی شده‌ایم که نگاه و زبان مشترک با یکدیگر داریم.

جانشین فرمانده انتظامی ایران: اتباع غیرمجاز باید به کشورشان برگردند

وزیر کشور ایران: اتباع غیرمجاز در اسرع وقت اخراج می‌شوند

کلیدواژه