سنبله 19, 1403 16:47 Asia/Kabul

جانشین فرمانده‌کل انتظامی ایران تاکید کرد: حضور اتباع غیرمجاز در کشور و به‌کارگیری آنان جرم است و آنان باید به کشور خود بازگردند.

به گزارش رادیو دری؛ سردار قاسم رضایی در سفر به بوشهر در جنوب ایران افزود: ورود و حضور اتباع خارجی غیرمجاز در ایران ممنوع و جرم است، این افراد تحت تعقیب هستند و اکنون که کشورشان آرام و پذیرای آنان است، باید به کشور خود بازگردند.

او اظهار کرد: در همه کشور‌های جهان هر کسی از هر کشور دیگری برود، باید بر پایه ضوابط آنها، زندگی و کار کند؛ بر پایه قانون، حضور اتباع غیرمجاز در ایران، جرم است و کسانی که آنان را به‌کار می‌گیرند و یا واسط آنان برای خرید و اجاره املاک و خودرو می‌شوند، جرم کرده‌اند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی ایران ادامه داد: مهمان‌هایی بنا به عللی از نزدیک به ۴۰ سال گذشته تا کنون وارد کشور شده و مهمان بوده اند، اما اکنون کشورشان امن است و آمادگی پذیرش آنان را دارد؛ بنابراین  کسانی که غیرمجاز در ایران زندگی می کنند، باید کشور را ترک کنند، در غیر این صورت مسوولیت و وظیفه نیروی انتظامی است که هر جا آنان را ببیند دستگیر و در مسیر قانونی، آنان را از کشور طرد کند.

جانشین فرمانده‌کل انتظامی ایران اضافه کرد: مردم نیز باید دقت کنند که  به‌کارگیری اتباع خارجی غیرمجاز در هر شغل و صنعتی ممنوع و جرم است و دستگاه‌های متولی مانند وزارتخانه‌های صنعت، معدن و تجارت و تعاون، کار و رفاه اجتماعی هم مسوولیت دارند از به‌کارگیری آنان جلوگیری و در طرد آنان کمک کنند.

سردار رضایی  با بیان اینکه نیروی انتظامی روزانه اتباع خارجی غیرمجاز را جمع‌آوری می‌کند تصریح کرد: برخی از این اتباع گاهی جرم‌های دیگری در کشور مرتکب می‌شوند که جرمشان مرکب می‌شود؛ یعنی هم غیرمجاز هستند و هم جرایم دیگری انجام می‌دهند که شناسایی و طرد آنان هدفمند دنبال می‌شود.

تأکید نیروی انتظامی جمهوری اسلامی بر ضرورت خروج اتباع غیرمجاز از ایران

وزیر کشور ایران: اتباع غیرمجاز در اسرع وقت اخراج می‌شوند

کلیدواژه