میزان 02, 1403 19:43 Asia/Kabul
  • محدودیت تازه طالبان بر رسانه‌ها و واکنش نهاد حامی خبرنگاران
    محدودیت تازه طالبان بر رسانه‌ها و واکنش نهاد حامی خبرنگاران

سازمان حمایت از خبرنگاران افغانستان از تصمیم تازه حکومت طالبان برای پخش زنده نشدن برنامه‌های سیاسی رسانه‌های داخلی انتقاد کرد.

به گزارش رادیو دری، یک منبع از کمیته مصونیت خبرنگاران با تایید این موضوع گفته است که روز شنبه مسئولان رسانه‌ها در نشستی با طالبان این محدودیت را به مدت یک هفته پذیرفته‌اند و برنامه‌های زنده سیاسی را پس از ضبط پخش می‌کنند.

برخی از منابع در رسانه‌های داخلی تایید می‌کنند که استخبارات طالبان کارشناسان و افراد مورد اعتماد خود را نیز به رسانه‌های داخلی معرفی کرده و از رسانه‌های افغانستان خواسته‌اند تا مهمانان منتقد طالبان را دعوت نکنند.

کمیته مصونیت خبرنگاران در این زمینه می‌گوید: «روز شنبه یک جلسه گرفته بودند همراه مسوولان رسانه‌ها و قرار بر این شده است که تا یک هفته رسانه‌ها بپذیرند و گفتند که سر موضوع بحث بیشتر شود و نتیجه نهایی پسان روشن شود.»

برخی از منابع در رسانه‌های داخلی نیز می‌گویند که استخبارات به رسانه‌های داخلی گوشزد کرده اند تا در هیچ برنامه سیاسی از حکومت طالبان انتقاد نشود.

این محدودیت طالبان با واکنش نهادهای حامی خبرنگاران و گردانندگان برنامه‌های سیاسی روبه رو شده است.

سازمان حمایت از خبرنگاران افغانستان ممنوع شدن برنامه‌های زنده سیاسی را سانسور و نقض جدی آزادی رسانه‌ها در کشور می‌داند و در اعلامیه ای تاکید کرده است که طالبان کارشناسان و افراد مورد اعتمادشان را نیز به رسانه‌ها معرفی کرده‌اند.

در حکومت های قبلی افغانستان هرج و مرج رسانه ای وجود داشت و در حکومت فعلی سانسور رسانه ای حاکم است

طالبان: سخنگویان ادارات با رسانه‌ها همکاری کنند