میزان 03, 1403 13:34 Asia/Kabul
  • مخالفت دو نامزد انتخابات پارلمانی اتریش با اخراج پناهجویان افغان و سوریه
    مخالفت دو نامزد انتخابات پارلمانی اتریش با اخراج پناهجویان افغان و سوریه

توبیاس شوایگر و فیلاد ملا، از نامزدان انتخابات شورای ملی اتریش با اخراج پناهجویان افغان و سوریه مخالفت کرده‌اند.

به گزارش رادیو دری، وب‌سایت خبری اس‌ان‌دات‌ای‌تی امروز سه شنبه گزارش داده است که شوایگر و ملا در پاسخ به پرسش‌نامه اتحادیه اروپا گفته‌اند که اخراج به کشورهایی که در آن «دیکتاتوری دینی» وجود دارد، نباید در نظر گرفته شود.

شوایگر تأکید کرده است: «اخراج به کشورهایی که در آن جنگ یا دیکتاتوری دینی وجود دارد، حتا نباید در نظر گرفته شود.»

ملا در این پرسش‌نامه گفته است که اتریش باید از پناهجویان کشورهای در حال جنگ، از جمله افغانستان و سوریه حمایت کند.

با این حال، بیش‌تر نامزدان پیش‌تاز انتخابات پارلمانی اتریش، از جمله هربرت کیکل، کارل نهمر، بیت ماینل ریزینگ و مادلین پتروویچ با اخراج پناه‌جویان افغان و سوریه در این پرسش‌نامه موافقت کرده‌اند.

از سوی دیگر، ورنر کوگلر، رهبر حزب سبزها، در این مورد گفته است: «برای ما سبزها واضح است، هرکسی که مرتکب جنایات جدی شود، تمام حقوق حمایتی خود را از دست داده است، باید تا حد کامل قانون مجازات و سپس اخراج شود. در مورد سوریه و افغانستان، این امر در حال حاضر تنها در موارد فردی امکان‌پذیر است.»

براساس این گزارش، نامزدان اصلی در مورد این‌که آیا اتحادیه اروپا به مسیرهای مهاجرت قانونی نیاز دارد یا خیر، دیدگاه‌های متفاوت ارائه کرده‌اند.

این در حالی است که برخی از کشورهای عضو اتحادیه اروپا پس از وقوع چندین رویداد جنایی که عاملان آن پناهجویان عنوان شده‌اند، طرح‌های را برای اخراج آنان مطرح کرده‌اند.

اتریش هم اخراج پناهجویان «مجرم» افغانستانی را آغاز می‌کند

کلیدواژه