میزان 11, 1403 18:20 Asia/Kabul
  • عملیات وعده صادق 2 ایران مطابق با حقوق بین الملل بود
    عملیات وعده صادق 2 ایران مطابق با حقوق بین الملل بود

تحلیلگر مسایل سیاسی در افغانستان تأکید می‌کند که عملیات وعده صادق 2 ایران علیه رژیم صهیونیستی، حق مشروع ایران در دفاع از خاک خود و کاملا قانونی بود.

محمدگلاب توحیدیار استاد دانشگاه و تحلیلگر مسایل سیاسی در افغانستان در گفت‌وگو با خبرنگار رادیو دری درباره جنایات رژیم صهیونیستی در غزه و پاسخ ایران به ترور چهر‌ه‌های مقاومت به دست این رژیم گفت: تقریبا یک سال پیش جنگ میان رژیم اسرائیل و حماس شروع شد و حماس مجبور شد برای آزادسازی خاک خود در حمله ای مشروع به اسرائیل حمله کند اما اسرائیل تاکنون بیش از 45 هزار فلسطینی بیگناه را شهید و نزدیک به صد هزار نفر از اهالی غزه را مجروح کرده است.

وی افزود: رژیم اسرائیل به این هم اکتفا نکرده اسماعیل هنیه رئیس دفتر سیاسی حماس را در تهران در خاک جمهوری اسلامی ایران بر خلاف همه موازین دیپلماتیک و حقوق بین الملل شهید کرد که همان وقت ایران اعلام کرد از خاک خود دفاع می کند و انتقام هنیه را می گیرد.

توحیدیار ادامه داد: بالاخره ایران با 200 موشک به اسرائیل حمله کرد زیرا بر اساس حقوق بین الملل و منشور ملل متحد، ایران حق دارد که از خاک خود دفاع کند.

این تحلیلگر سیاسی توضیح داد: ماده 50 منشور ملل متحد، حق دفاع مشروع دربرابر تعرض یک کشور را جایز می داند و رژیم اسرائیل با ترور اسماعیل هنیه در تهران به خاک ایران تعرض کرد که بر اساس حقوق بین الملل، واکنش ایران دفاع مشروع بود.

عملیات سپاه پاسداران انقلاب اسلامی رژیم صهیونیستی و حامیانش را در شوک فرو برد

کلیدواژه