تأکید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت توجه بیشتر به افغانستان
(last modified 1403-07-25T10:53:30+00:00 )
میزان 25, 1403 15:23 Asia/Kabul
  • تأکید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت توجه بیشتر به افغانستان
    تأکید سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی بر ضرورت توجه بیشتر به افغانستان

مقام فرهنگی ایران تأکید کرد که افغانستان سزاوار توجه جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها است.

به گزارش رادیو دری، مسعود حسین پور معاون توسعه مدیریت و منابع سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی در ادامه سفر خود به افغانستان، با نمایندگان فرهنگی و مذهبی ایران در کابل دیدار و گفت وگو کرد.

حسین پور در این دیدار بر لزوم حضور مسؤولان جمهوری اسلامی ایران در افغانستان و بررسی میدانی ظرفیت‌های موجود در این کشور تأکید کرد و گفت: افغانستان آن گونه که دیده می‌شود با آنچه شنیده می‌شود، بسیار متفاوت است. افغانستان مستحق توجه جمهوری اسلامی ایران در همه عرصه‌ها به ویژه در حوزه فرهنگی است.

وی درباره عملکرد رایزنی فرهنگی ایران در افغانستان نیز گفت: توفیق در رویکرد تحولیِ رایزنی فرهنگی با حمایت حوزه‌های ستادی در سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، به همراهی و همکاری تمام دستگاه‌ها و نهاد‌های فعال ایران مستقر در کشور افغانستان نیاز خواهد داشت.

در این دیدار عادل خانی مدیرکل توسعه روابط فرهنگی آسیا و اقیانوسیه‌ی سازمان فرهنگ و ارتباطات اسلامی، روح‌الله حسینی رایزن فرهنگی ایران در کابل، حجت‌الاسلام فلاح نژاد مدیر دفتر توزیع شهریه مقام معظم رهبری در افغانستان و حجت‌الاسلام سادات‌کیایی معاون این دفتر در کابل حضور داشتند.

در این دیدار همچنین فضای فرهنگی و مذهبی موجود در افغانستان در شرایط حاکمیت فعلی و چالش‌های موجود در این حوزه مورد بررسی قرار گرفت.

تلاش رایزنی فرهنگی ایران برای توسعه زبان فارسی در افغانستان

معرفی رایزن جدید فرهنگی ایران در افغانستان