وزارت خارجه ایران: افغانستانی هراسی و ایرانی هراسی مورد تأیید نیست
(last modified 1403-07-30T11:45:32+00:00 )
میزان 30, 1403 16:15 Asia/Kabul
  • وزارت خارجه ایران: مهاجر هراسی و افغانستانی هراسی مورد تأیید نیست
    وزارت خارجه ایران: مهاجر هراسی و افغانستانی هراسی مورد تأیید نیست

سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: جمهوری اسلامی مهاجرهراسی و افغانستانی هراسی در ایران و ایرانی هراسی در افغانستان را تأیید نمی کند و آن را به نفع دو ملت نمی‌داند.

به گزارش رادیو دری؛ اسماعیل بقایی امروز در نشست با خبرنگاران در تهران با اشاره به  شایعات نادرست اخیر در مورد کشته شدن مهاجران افغانستانی در مرز ایران افزود:  ما دو پدیده ایران‌هراسی و افغانستان هراسی را رد می‌کنیم.

وی تاکید کرد: ما در سه سال گذشته تلاش کردیم با توجه به علایق مشترک  دو کشور و نگرانی های ایران در زمینه  تروریسم، مواد مخدر و حضور میلیون ها تبعه افغانستانی در ایران، مراودات دو جانبه در سطوح فنی و کاری را ادامه دهیم و به تثبیت امنیت و ثبات در افغانستان کمک کنیم.

سخنگوی دستگاه دیپلماسی ایران همچنین از ادامه پیگیری های این کشور برای دریافت حقابه هیرمند خبر داد و اظهار کرد: مبنای ما در این موضوع، معاهده هیرمند است  و در تعامل و گفتگو با هیأت حاکمه افغانستان برای دریافت کل حقابه تلاش می کنیم.

بقایی گفت:  با وجود این که ورودی آب به ایران، امسال بیشتر از سال های قبل بوده است، ولی همچنان برای اطمینان از اجرای معاهده باید پیگیری هایی شود که این اقدامات در سطح نماینده رئیس‌جمهوری ایران در افغانستان ادامه دارد.

سخنگوی وزارت امور خارجه  ایران همچنین با اشاره به احتمال تغییر سیاست های دولت چهاردهم ایران در قبال افغانستان  افزود: سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران در مورد افغانستان خیلی روشن است و این سیاست با تغییر افراد عوض نمی شود.

 طالبان: عوامل انتشار خبر کشته شدن مهاجران افغانستانی در مرز ایران به عدلیه معرفی شوند

معاون وزیر نیروی ایران: اصلاح سد کمال خان برای تامین حقابه ایران ضروری است

کلیدواژه