معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : حامیان داعش به دنبال انتقال باقی مانده آن به افغانستان هستند
(last modified 1395-10-30T16:29:35+00:00 )
جدی 30, 1395 20:59 Asia/Kabul
  • معاون سیاسی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی : حامیان داعش به دنبال انتقال باقی مانده آن به افغانستان هستند

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت، شکست نیروهای تکفیری در عراق و سوریه سبب شده است حامیان آنان برای انتقال باقی مانده داعش به سایر کشورهای مستعد از جمله افغانستان تلاش کنند.

سردار رسول سنایی راد امروز در گفتگو با خبرنگار رادیو دری در مشهد افزود، مهمترین دلیل پشتیبانی رژیم آل سعود ، امریکا و رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی خطرناک مانند داعش ، استفاده ابزاری از آنان برای تحت فشار قرار دادن رقبای منطقه ای خود همچون چین،روسیه و ایران است.

او گفت، از نگاه این کشورها، مناطقی که دچار نوعی فقر اقتصادی و فرهنگی هستند و پتانسیل  نفوذ تفکرات تکفیری را دارند، مستعد فعالیت گروههای تروریستی از جمله داعش هستند.

سردار سنایی راد افزود، پیشینه این تفکر اگرچه مولود سلفیت جهادی است وبه دوران حضور انگلیسی ها در هندوستان بر میگردد ، اما در فرایند سرویسهای جاسوسی کشورهای اروپایی و برخی از کشورهای منطقه کاربرد دارد.

 او تصریح کرد،کشورهایی مانند امریکا امروز از اعلام اینکه به دنبال تجزیه برخی کشورها در مناطق مختلف دنیا هستند ابایی ندارند.

سردار سنایی راد افزود، این طرح برای فرسایش قدرت کشورهای اسلامی و برای جلوگیری از ایجاد یک قدرت منطقه ای با وجود کشورهای اسلامی اجرایی میشود .

او گفت، کشورهای غربی  ازجریاناتی مثل داعش برای بدنام کردن اسلام و اسلام هراسی بهره میگیرند به همین سبب هوشمندی مردم شریف افغانستان با این جریان با همان هوشمندی که در مقابل طالبان به خرج داده اند برخورد کنند.

معاون سیاسی سپاه پاسدارن انقلاب اسلامی گفت،طالبان شاید در یک مقطع زمانی امنیت گذرایی ایجاد کردند اما خسارت بزرگ این گروه به افغانستان، اشغال این کشور توسط کشورهای بیگانه به بهانه مبارزه با همین طالبان بوده است که سبب شد ده ها هزار نفر از مردم بیگناه این کشور جان خود را از دست بدهند.

سردار سنایی راد افزود ، واقعیت این است که امریکا به بهانه مبارزه با تروریسم به افغانستان آمد ولی در واقع خود امریکا منشا تولید و گسترش تروریسم است.

او گفت،امریکا امروز به بهانه مبارزه با تروریسم در افغانستان مردم بی گناه را در بیمارستان،کاروانهای شادی و مراسم عزا ، به خاک و خون میکشد و در واقع این همان تعریف تروریسم دولتی است.