دلو 09, 1395 14:26 Asia/Kabul

یک مفام مسوول در ولایت جوزجان در شمال افغانستان جان باختن 22 تن از کودکان در این ولایت در فصل سرما را تکذیب کرد.

سید فضل الله سادات رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی در ولایت جوزجان در مصاحبه با خبرنگار رادیو دری با وجود اینکه پذیرفت در اثر بارندگی های زمستانی تعدادی از خانواده ها در برخی از ولسوالی ها و مربوطات در ولایت جوزجان دچار مشکلاتی شده اند اما به دلیل ثبت نشدن این وقایع آمار دقیقی ارائه نکرد.

سادات گزارشهای منتشر شده از سوی برخی رسانه ها درباره جان باختن 22 کودک در ولسوالی درزاب این ولایت را تایید نکرد و آن را غیر موثق دانست.

رئیس اداره مبارزه با حوادث طبیعی ولایت جوزجان تصریح کرد ، چون این گزارشها به نقل از رحمت الله ولسوال درزاب منتشر شده است از وی خواسته شده است تا در این رابطه گزارش مفصلی تهیه و در اختیار ولایت جوزجان از جمله ریاست مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت قرار دهد تا صحت و سقم این موضوع مشخص شود.

سادات در عین حال یادآور شد در یک سال قبل مشکلاتی که بر اثر بارندگی ها برای اهالی ولسوالی درزاب به وجود آمده بود اداره مبارزه با حوادث طبیعی این ولایت برای 425 خانوده آسیب دیده کمکهای ضروری را ارسال کرد.

سادات، ناامنی در برخی مربوطات این ولایت را دلیل ناتوانی این اداره برای ارسال کمکهای زمینی به مردم آسیب دیده عنوان کرد.

گفتنی است در دو روز گذشته برخی رسانه ها در افغانستان به نقل از یک مقام محلی در ولسوالی ناامن درزاب از جان باختن 22 تن از کودکان این ولسوالی بر اثر سرما و یخبندان خبر داده بودند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان حیدری موجود است.