سفیر بریتانیا در افغانستان : طالبان باید با دولت افغانستان گفت و گو کند
(last modified 1395-11-23T06:24:03+00:00 )
دلو 23, 1395 10:54 Asia/Kabul
  • سفیر بریتانیا در افغانستان : طالبان باید با دولت افغانستان گفت و گو کند

سفیر بریتانیا در کابل از طالبان خواست که جنگ را متوقف بسازند و بر میز گفت و گو با حکومت افغانستان بنشینند.

به گزارش رادیو دری، دامنیک جرمی در یک گفت و گوی ویژه با شبکه طلوع نیوز افغانستان گفت که افغانستان از راه جنگ نمی‌تواند به صلح برسد و بریتانیا از روند  گفت و گوهای صلح به رهبری افغانان پشتیبانی می‌کند.

جرمی گفت: «امیدوار هستم صلح با حزب اسلامی پیام محکمی را در باره جدی بودن و اهمیت این روند به طالبان برساند که حکومت افغانستان با پشتیبانی جامعه جهانی روند گفت و گوهای صلح را ادامه خواهد داد. اما مشکل بنیادی این است که طالبان در حال حاضر در میدان‌های نبرد هستند و مردمان بی‌گناه وده‌ها و صدها تن از نیروهای امنیتی افغانستان را می‌کشند. این چیزی است که باید متوقف شود.»

این دیپلمات بریتانیایی در بخش دیگری  از سخنانش به روابط افغانستان و پاکستان پرداخت و از کابل و اسلام آباد خواست که تنش‌های سیاسی را از راه گفت و گو از میان بردارند.

وی گفت: «بریتانیا تا کنون بر روابط افغانستان و پاکستان اثر گذاری نداشته است.

در واقعیت گسترش این روابط به حکومت‌های هر دو کشور بر می‌گردد.

اما تنها چیزی که ما می‌توانیم آن را انجام بدهیم فراهم کردن زمینه‌ها برای بهتر شدن روابط و زمینه سازی به  گفت و گوها میان دو کشور است که باید  انجام شود و درک دقیق وجود داشته باشد.»

سفیر بریتانیا در کابل بر مبارزه جدی حکومت افغانستان با فساد اداری و نیز کیفر دهی به فساد پیشه‌گان نیز تاکید می‌ورزد و می‌گوید که پول مالیه دهنده‌گان در این کشور  و کمک‌های جامعه جهانی نباید به کیسه فساد پیشه‌گان بریزد.