دلو 30, 1395 15:32 Asia/Kabul

ترور و قتل‌های مرموز در ولایت هرات نگرانی‌های زیادی را در بین مردم و مسئولان دولتی به وجود آورده‌است.

به گزارش خبرنگار رادیو دری،در هفته‌ای که گذشت دستکم 5 تن از منسوبان نظامی و دولتی توسط افراد مسلح که مقامات امنیتی آنان را ناشناس می‌خوانند به ضرب گلوله کشته شدند.

حملات تروریستی و تیر اندازی بسوی کارمندان ادارات دولتی و نظامیان امنیتی بار دیگر در هرات از سر گرفته شده و موجی از وحشت و نگرانی را در بین مردم ایجاد کرده‌است.

در مناطق مختلفی از ولایت هرات و ظرف یک هفته‌ی گذشته 5 تن که عمدتا کارمندان دولتی و یا نظامی بودند توسط افراد تفنگداری ترور شدند که تا هنوز هویت آنان مشخص نیست.

از سوی دیگر مقامات امنیتی در هرات ضمن تایید وقوع این ترورها تاکید کردند: نیروهای امنیتی در هرات و سایر نقاط افغانستان همواره در تلاش تامین امنیت هستند و با مرتکبین این جرایم برخورد جدی خواهند کرد.

«عبدالاحد ولی‌زاده» سخنگوی قوماندان امنیه‌‎ی ولایت هرات گفت: به اتهام ترور کارمند اداره‌ی شهرداری یک تن توسط نیروهای پلیس بازداشت شده و هم چنان تلاش‌ها به دلیل شناسایی و دستگیری عامل و یا عاملین حمله بر یک پلیس زن در هرات نیز به شدت ادامه دارد.

در همین حال «عبدالقادر کامل» آگاه مسایل سیاسی در هرات این ترورها را زنجیره‌ای و خطرناک توصیف کرد و افزود: برخی حلقات که به دنبال اهداف مشخص هستند در همکاری با بعضی از نیروهای امنیتی این حملات تروریستی را در این ولایت سازماندهی می‌‎کنند.

در یک‌سال گذشته در ولایت هرات و بر اثر حملات تروریستی و تیراندازی افراد مسلح ناشناس دستکم 40 تن از منسوبان دولتی، نیروهای امنیتی و افراد سرشناس به دلایلی که تا هنوز مشخص نیست کشته شدند.

جزئیات بیشتر این خبر در گزارش همکارمان محمدی موجود است.

کلیدواژه