عبدالله: خون شهدای سوم حوت بنای پوشالی رژیم دست نشانده را درهم شکست
(last modified 1395-12-03T14:09:02+00:00 )
حوت 03, 1395 18:39 Asia/Kabul
  • عبدالله: خون شهدای سوم حوت بنای پوشالی رژیم دست نشانده را درهم شکست

رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در پیامی اظهار داشت: خون شهدای سوم حوت، چون امواج خروشان، دریای خشم و نفرت مردم از رژیم را مواج‌تر ساخت و سر انجام، بنای پوشالی رژیم دست نشانده را درهم شکست و باعث فرار اشغالگران شد.

به گزارش خبرگزاری فارس،«عبدالله عبدالله» رییس اجراییه دولت وحدت ملی افغانستان در پیامی به مناسبت سوم حوت گفت: سوم حوت سال 1358 روزی است که مردم کابل در یک حرکت اعتراضی و پر شور نفرت و انزجار خود را از دولت دست نشانده و حضور اشغالگران در افغانستان ابراز داشتند.

وی افزود: در این روز، گروه‌های مختلف مردم کابل به ویژه جوانان و محصلان در صفوف منظم و با مشت‌های گره کرده فریاد آزادی و رهایی از چنگ اشغالگران و متجاوزین سرداده و با عبور از سد نیروهای تا دندان مسلح رژیم، کاخ استبداد و ستم را به لرزه درآوردند.

عبدالله گفت: رژیم وابسته در برابر حرکت اعتراضی مردم کابل و فریادهای الله اکبر جوانان، دست به سلاح برده، شهروندان معترض و مسالت جو را به رگبار بسته و ده‌ها تن مردان، جوانان، زنان و دختران را به خاک و خون افکندند.

رییس اجراییه دولت وحدت ملی بیان کرد: رژیم دست نشانده کابل با این اقدام جنایتکارانه و جاری کردن سیل خون در خیابان‌ها ، نه تنها ماهیت ضد مردمی خویش را هرچه بیشتر بر ملا ساخت بلکه کینه و انزجار مردم از خودرا عمق و پهنا بخشید.

وی افزود: اگر چه حاکمان دست نشانده کابل فریاد خشمناک مردم کابل را با آتش و گلوله پاسخ دادند اما هرگز نتوانستند اراده جمعی مردم افغانستان برای ادامه مبارزه رهایی بخش و درهم کوبی نظام متکی به بیگانه را بشکنند و راه آزادی و حق خواهی ملت مجاهد افغانستان را سد نماید.

عبدالله گفت: خون شهیدان سوم حوت، چون امواج خروشناک، دریای خشم و نفرت مردم از رژیم را مواج تر ساخت و سر انجام، بنای پوشالی رژیم دست نشانده را درهم شکست و باعث  فرار اشغالگران شد.

پایگاه اطلاع رسانی ریاست اجراییه دولت افغانستان به نقل از عبدالله نوشت: در سی وهفتمین سالگرد قیام پرشور مردم غیور کابل، یاد و خاطره شهیدان کشور بویژه شهدای سوم حوت کابل را گرامی و راه و آرمان شهیدان را که همانا آزادی، استقلال و عدالت اجتماعی است با تمام وجود پاس می‌داریم.

کلیدواژه