حوت 09, 1395 19:29 Asia/Kabul
  •  آمادگی ایران برای همکاری با افغانستان در زمینه مقابله با قاچاق مواد مخدر

وزیر کشور جمهوری اسلامی ایران گفت: ایران آماده همکاری همه جانبه با افغانستان در زمینه کشت جایگزین و استفاده از نیروی کار این کشور برای کاهش قاچاق مواد مخدر است.

«عبدالرضا رحمانی فضلی» وزیر کشور و دبیر کل ستاد مبارزه با مواد مخدر ایران روز دوشنبه در دیدار «سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان در تهران گفت: کشورهای بیگانه دغدغه مبارزه با مواد مخدر و امنیت در منطقه را ندارند و کشورهای همسایه باید در این زمینه به یکدیگر کمک کنند.

رحمانی‌فضلی تصریح کرد: دولت افغانستان باید به طور جدی موضوع انجام کشت جایگزین را پیگیری کند و تاکید ایران، توسعه افغانستان و ارائه کمک‌های مادی و اطلاعاتی به ویژه اجرای پروژه بزرگ کشاورزی است.

وزیر کشور ایران خاطرنشان کرد: افغانستان برای مقابله با قاچاق انسان و تبعات منفی آن پیشنهاد ایران برای سفر مجاز اتباع افغانستان به ایران با استفاده از روادید کار سه و یا شش ماهه با قابلیت تمدید را پیگیری کند.

«سلامت عظیمی» وزیر مبارزه با مواد مخدر افغانستان نیز با قدردانی از کمک‌های بی دریغ ایران در تمام عرصه‌ها به ویژه کمک به تحصیل اتباع افغانستان، خواهان حمایت ایران از طرح ایجاد کتابخانه‌های بزرگ در شهرهای افغانستان برای جذب جوانان آن کشور به مطالعه و دوری از اعتیاد و قاچاق مواد مخدر شد.

«سلامت عظیمی» که برای شرکت در کنفرانس بین المللی بررسی روند قاچاق مواد مخدر به تهران سفر کرده است، قول داد: طرح اعزام نیروهای کار از افغانستان به ایران به طور مجاز و قانونی را در سطوح مختلف دولت متبوع خود پیگیری کند.

 

کلیدواژه