فراخوانده شدن سفیر پاکستان به ستاد مشترک ارتش افغانستان
(last modified Tue, 28 Feb 2017 14:50:50 GMT )
حوت 10, 1395 19:20 Asia/Kabul
  • فراخوانده شدن سفیر پاکستان به ستاد مشترک ارتش افغانستان

سفیر پاکستان در کابل در اعتراض به حملات راکتی اسلام آباد به مناطق مرزی افغانستان ، این بار به دلیل نقض حریم هوائی این کشور از سوی بالگردهای پاکستانی به ستاد مشترک ارتش افغانستان ، فراخوانده شد.

«دولت وزیری» سخنگوی وزارت دفاع افغانستان روز سه شنبه در گفت وگوی تلفنی به ایرنا در کابل گفت، « ابرار حسین» سفیر پاکستان درکابل پس از دوبار احضار به وزارت خارجه افغانستان به دفتر جنرال «مرادعلی مراد»، معاون رئیس ستاد ارتش افغانستان فراخوانده شد و مراتب اعتراض کابل به نقض حریم هوائی بالگردهای پاکستانی به وی ابلاغ شد.

دولت وزیری افزود، سفیر پاکستان تعهد کرد که موارد یاد شده را با مقامات اسلام آباد  مطرح خواهد کرد و نتیجه را اطلاع خواهد داد.

پیش از این نیز دو بار سفیر پاکستان در کابل در اعتراض به اصابت ده ها راکت به ولایت های «ننگرهار» و «کنر» و نیز مسدود شدن مرزهای آن کشور با افغانستان، به وزارت خارجه این کشور احضار شده بود.

روابط کابل و اسلام اباد بعد از حمله تروریستی در ایالت سند پاکستان تیره تر شده و با وجود وعده پاکستان برای بازگشائی مرزهای دو کشور، اما همچنان مرزهای آن کشور به روی مسافران و بازرگانان افغان مسدود است.

 

 

کلیدواژه